۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳

اخبار پلیس/

کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در ثلاث باباجانی

کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در ثلاث باباجانی

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" گفت:  از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شده اند

 وی از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: عوامل انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز رصد محورهای مواصلاتی موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق را شناسایی کنند.

وی افزود: ماموران در این عملیات حدود یک تن مغز بادام، بیش از ۳۰۰ شاخه گل زینتی و ۱۴۰ ثوب انواع لباس قاچاق را کشف و دو نفر قاچاقچی را نیز در این زمینه دستگیر کنند.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه یک دستگاه وانت نیسان نیز در این عملیات روانه پارکینگ شده است، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سردار امان اللهی با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای مکشوفه توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: تمام سعی و تلاش پلیس بر این است با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان های مرتبط بتواند مبارزه بی امان با معضل کالای قاچاق را افزایش دهد و مانع از رشد صعودی آمار بیکاری و به تبع آن وقوع جرایم شود.

وی اظهار کرد: پلیس کرمانشاه از ابتدای سال جاری با تلاش شبانه روزی و پایش اطلاعاتی فعالیت قاچاقچیان، موفق شد حدود ۴۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف کند و به مراجع ذیصلاح تحویل دهد، همچنین بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این ارتباط دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

امنیت بهترین عیدانه پلیس به مردم است

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امنیت را بهترین عیدانه پلیس به مردم در آستانه نوروز دانست و تاکید کرد: ماموران انتظامی برای امنیت مردم شبانه روز تلاش می کنند.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در مراسم صبحگاه عمومی که در محل ستاد فرماندهی استان برگزار شد، اظهار داشت: با فرا رسیدن اسفند ماه، فصل پرکار ناجا برای تامین امنیت در ایام نوروز آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون برنامه ریزی ها برای تامین امنیت این ایام آغاز شده است و طرح های خاص برای برقراری نظم و امنیت به زودی اجرایی خواهند شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن شب چهارشنبه آخر سال، تاکید کرد: باید به طور قاطع با کسانی که به بهانه این شب امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد شود.

سرهنگ مرزبانی برخورد با عرضه کنندگان مواد محترقه را یکی از برنامه های اصلی پلیس در این ایام دانست و گفت: نباید اجازه دهیم که سلامت مردم در آستانه نوروز تهدید شود.

وی فرهنگ سازی را یکی از مولفه های اصلی برای جلوگیری از بروز حادثه در این ایام عنوان کرد و گفت: باید مردم را به برگزاری سالم و بی خطر مراسم چهارشنبه آخر سال تشویق کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش تردد در معابر شهری به واسطه خرید های نوروزی اشاره کرد و گفت: در آستانه نوروز شاهد افزایش گشت های انتظامی در سطح معابر شهری هستیم تا مردم بیشتر از گذشته احساس امنیت کنند.

سرهنگ مرزبانی همچنین به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: این رقابت ها با تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی از امنیت مطلوبی برخوردار بود که مورد تقدیر مقامات کشوری و فدراسیون جهانی کشتی قرار گرفت.

سایت های همسریابی تهدیدی برای جوانان است

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مدیران سایت ها و گروه های همسریابی به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و ...) دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کنند و مشکل اصلی از اینجا آغاز می شود.

سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گفت و گو ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به طرز ناباورانه ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است؛ در این زمینه سایت ها و گروه هایی در شبکه های اجتماعی تحت عناوین مختلف از جمله همسر یابی و دوست یابی فعالیت می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت ها و گروه ها نیاز به واریز پول به حساب مدیر است، در بیشتر مواقع مدیران کانال و گروه ها به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نمی کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مدیران این سایت ها و یا گروه ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و ...) دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کنند و مشکل اصلی از اینجا آغاز می شود.

سرهنگ کریمی گفت: این مدیران می توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند. همچنین در این سایت ها، اعضا می توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: به سایت ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی قرار دارد اعتماد نکرده و اطلاعات خود را وارد نکنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش تماس با ما اطلاع دهند.

مراقب تورهای نوروزی باشید!

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه  با اشاره به اینکه در آستانه تعطیلات سال نو برای مسافرت های داخلی و خارجی با تورهای مسافرتی همراه می شوند، گفت: مجرمان هم از این موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی عنوان کرد: تعطیلات سال نو فرصتی مناسب برای سفر است، به همین دلیل هم افراد زیادی با مراجعه به سایت های مسافرتی اقدام به خرید تورهای نوروزی می کنند، اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می شوند.

وی افزود: کلاهبرداران با راه اندازی سایت ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان کارگزار تور مسافرتی و وعده های بزرگ با قیمت اندک کاربران را فریب داده و مبالغی را از آنها می گیرند و یا اینکه با بزرگ نمایی تورهای مسافرتی خریدار را تطمیع می کنند، طوری که قربانی در زمان مسافرت متوجه می شود که امکاناتی نظیر هتل های چند ستاره نوع خطوط هوایی و امکانات اقامتی و ... که به وی وعده داده شده بود محقق نشده است در حالی که مسافر هزینه سفر را پرداخت کرده و چاره ای جز قبول شرایط ندارد.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد که حتماً در زمان خرید و یا رزرو تورهای نوروری به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه کنند و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر مطمئن شوند و جای امکان آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه کنند.

سرهنگ کریمی افزود: همچنین متن دعوت نامه را به دقت بخوانند، درباره هتل و مکان اقامت که ذکر شده است به درستی تحقیق کنند و اگر می توانند با برگزار کننده تور قرارداد بنویسند طوری که در آن درج کند که چه خدماتی با چه کیفیتی ارایه می دهد، تا بتوانند در صورت مغایرت از طریق آن شکایت کنند.

کد خبر 3918889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha