۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تامین مکان مناسب بزرگترین دغدغه دبیرستان صدرای شاهرود است

تامین مکان مناسب بزرگترین دغدغه دبیرستان صدرای شاهرود است

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروز تنها دبیرستان صدرای فعال در استان با مشکل فرسودگی بنا و نامناسب بودن فضا روبرو است که تامین مکان مناسب دغدغه این مجموعه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از دبیرستان صدرای شاهرود با حضور نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، خواستار عنایت مسئولان نسبت به تغییر مکان این زیرساخت فرهنگی، آموزشی در راستای بهبود شرایط شد و بیان داشت: شرایط کنونی دبیرستان با وجود خیل دانش آموزان مشتاق به تحصیل مناسب نیست.

وی افزود: کمبود فضا، فرسودگی، دوری مسیر و عدم تناسب با شرایط روز مدارس در زمره دغدغه‌ها و مشکلات دبیرستان صدرای شاهرود محسوب می شود که متاسفانه طی سال‌ها این دغدغه‌ها رفع نشده است.

صدرا مصداق تعلیم و تربیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دبیرستان صدرا مصداق تعلیم و تربیت است، بیان داشت: این دبیرستان شرایط ویژه ای را دارد که طی آن دانش آموزان علاوه بر دروس رشته های تخصصی دبیرستان، دروس حوزوی را نیز امتحان می دهند که این امر مصداق بارز تعلیم در کنار تربیت دینی و قرآنی است که ارتقای آن نیازمند عنایت مسئولان است.

شکری خواستار همکاری مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برای ارتقای مکان این دبیرستان شد و گفت: انتقال این دبیرستان به مکانی در خور و شایسته در زمره مطالبات مردم و خانواده دانش آموزانی است که با شرایط ویژه در این دبیرستان تحصیل می کنند.

وی افزود: دبیرستان صدرا تنها دبیرستان از این دست در استان سمنان است که نمونه آن در سطح کشور به ۱۲۰باب مدرسه می رسد اما به دلیل کمبود فضای آموزشی متاسفانه این دبیرستان در مقطع تحصیلی دبیرستان مانده و با وجود داشتن مجوز تشکیل کلاس های درسی مقطع راهنمایی (دبیرستان اول) متاسفانه قادر به پذیرش دانش آموز نیست.

صدرا به دنبال مکانی ثابت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دبیرستان صدرا ابتدا کار خود را در ملکی استیجاری شروع کرد، گفت: این دبیرستان از دانش آموزان شهریه تحصیلی دریافت نمی کند به همین دلیل تامین هزینه ملک استیجاری برای این زیرساخت فرهنگی، آموزشی دشوار به نظر می رسید مضافا بر اینکه دوبار بر اساس عدم تعامل صاحب ملک، دبیرستان صدرا مجبور به تغییر مکان خود بود که این امر باعث ریزش محسوسی در بین دانش آموزان شد که امیدواریم با قول مساعد مدیر آموزش و پرورش شاهرود و عنایت خیران شاهد تغییر مکان این مدرسه باشیم.

شکری با بیان اینکه دانش آموزان دبیرستان صدرا با سایر دانش آموزان سطح شهر متفاوت هستند، ابراز داشت: کارکرد این دبیرستان مانند مدارس نمونه است که علاوه بر حجم دروس اضافه بر سازمان، مورد استقبال قشر خاصی از خانواده ها است که بر حسب آزمون پذیرفته می شوند لیکن باید به فکر مکانی در خور شان این تنها دبیرستان صدرا در استان سمنان که ۷۰۲هزار نفر جمعیت دارد، بود که این مهم، کمترین خواسته برای ارتقای این دبیرستان است.

وی افزود: صدرا با آمار ۱۰۰درصد قبولی در کنکور سراسری در نوع خود بین مدارس سطح استان بی نظیر است از سوی دیگر این دبیرستان محلی برای تربیت مدیران و آینده سازان ایران اسلامی است که متاسفانه در سال های گذشته به آن بی توجهی شده است.

صدرا مجوز دوره نخست متوسطه  را دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت های آموزشی مانند فضاهای درسی، اجازه تشکیل دبیرستان صدرای پسرانه را به این اداره کل نداده است، ابراز داشت: با وجود داشتن مجوز برای تشکیل دوره راهنمایی و متوسطه اول در بین دختران و همچنین استقبال خوب خانواده های دانش آموزان پسر، به دلیل نبود مکان تحصیلی از پذیرش دانش آموز محروم هستیم.

شکری بیان داشت: دیگر دغدغه این مدرسه داشتن دبیران متخصصی است که از عهده دروسی مانند فقه و مبانی اسلامی که دانش آموزان فارغ از برنامه های روتین درسی خود می خوانند، برآیند که این مهم نیز نیازمند عنایت ویژه آموزش و پرورش شاهرود است.

وی افزود: صدرا مکانی برای تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی است که برای ارتقای آن باید تمام نهادهای فرهنگی و آموزشی دست در دست هم دهند تا بتوانیم از این ظرفیت خوب که به برکت انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده بهره مند شویم.

در ادامه این نشست معلمان دبیرستان صدرا نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

این دبیرستان ۱۰۰دانش آموز دختر در مقطع دبیرستان دوم دارد.

کد خبر 3935330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha