۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲

رئیس پلیس راه استان سمنان:

حوادث رانندگی در استان سمنان۱۳مجروح بر جای گذاشت/ ۴نفر جان باختند

حوادث رانندگی در استان سمنان۱۳مجروح بر جای گذاشت/ ۴نفر جان باختند

سمنان - رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه طی ۲۴ساعت گذشته حوادث رانندگی در استان ۱۳مجروح برجای گذاشت، گفت: متاسفانه در دو سانحه فوتی چهار هموطن نفر جان باختند.

سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه محورهای مواصلاتی استان سمنان شاهد پنج سانحه جرحی و ۱۳مجروح و چهار کشته  بود، ابراز داشت: ۲۲:۲۷شب گذشته سواری پژو پارس در کیلومتر ۳۰جاده شاهرود-دامغان پس از برخورد با عابران پیاده واژگون می شود که متاسفانه این حادثه مرگ در دم دوعابر پیاده و راننده را رقم زد که علت آن ۵۰درصد عدم توجه به جلو از طرف راننده و ۵۰درصد بی توجهی عابران پیاده است که در این حادثه چهار سرنشین پژو نیز مجروح می شوند.

وی افزود: ساعت ۱۴:۱۵ روز گذشته نیز واژگونی ال ۹۰ در کیلومتر ۳۳جاده شهمیرزاد-فولادمحله منجر به فوت در دم راننده و مجروح شدن سرنشین دیگر خودرو می شود که علت آن نیز بی توجهی به جلو راننده بوده است و این حوادث هم نشان می دهد رانندگان به محض احساس خستگی و خواب آلودگی نباید طی مسیر کنند.

رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه هم اکنون محور شاهرود-توسکستان باز است و مشکلی از نظر تردد وجود ندارد، ابراز داشت: هنگام عبور از محورهای کوهستانی باید توجه داشت این جاده ها غالبا با مه گرفتگی توام هستند لذا قبل از سفر باید تجهیزات ایمنی شامل چراغ های مه شکن، برف پاک کن و زنجیر چرخ را مورد بازرسی قرار داد و از گرفتن سبقت نابه جا به علت عدم دید کافی به شدت پرهیز کرد.

خسروجردی در ادامه تصریح کرد: با وجود توصیه‌های بسیار برای کاهش تصادفات رانندگی، باز هم شاهد حوادث جاده‌ای با عامل انسانی هستیم در حالی که گفته می‌شود سوانح رانندگی و جاده‌ای دومین عامل اصلی مرگ و میر افراد پنج تا ۲۵ ساله در جهان است، اما این حوادث قابل پیش‌بینی و پیشگیری است، به گونه‌ای که بسیاری از کشورها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه رفتار صحیح در رانندگی توانسته‌اند، به موفقیت‌های چشمگیری در کاهش تعداد تصادفات و کاهش فراوانی و شدت آسیب‌های ناشی از سوانح رانندگی دست یابند.

وی افزود: رعایت سرعت مجاز در حین رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب زدگی، استفاده از کمربند ایمنی، استراحت در زمان خستگی و خواب آلودگی، به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵دقیقه استراحت، توجه به ایمنی و رفع نقص خودرو، پرهیز از اعمالی که  تمرکز را نسبت به رانندگی کاهش می‌دهد، از جمله استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن، اجتناب از سبقت غیرمجاز، احتیاط ویژه در جاده های لغزنده می تواند در ایجاد فرهنگ ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی کمک شایانی کند.

از ابتدای تعطیلات نوروزی سال جاری (۲۷اسفندماه۹۵) تا کنون ۱۸ نفر در راه های استان سمنان کشته و بیش از ۷۰نفر نیز مجروح شده اند.

کد خبر 3937597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha