۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸

نماینده مردم کرمان و راور عنوان کرد:

تلاش برای کمک به تامین مالی پروژه های شهری کرمان

تلاش برای کمک به تامین مالی پروژه های شهری کرمان

کرمان – نماینده مردم کرمان و راور گفت: در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم در زمینه‌ قوانین و در رابطه با مسائل مربوط به تأمین مالی پروژه‌ها به شهرداری کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی به همراه شهردار کرمان در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های شهر کرمان  با بیان اینکه معمولأ هر ماه از مجموعه‌ پروژه‌های شهر کرمان بازدید می‌کنم، گفت: شهرداری کرمان در طول سال‌های گذشته، دو موضوع را همزمان جلو برده که بخشی اقدامات زیرساختی از جمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح است که بخش عمده‌ای از منابع را هم به خودش اختصاص می‌دهد و به‌دلیل نبود اعتبارات لازم و یا مسئل دیگر، تاکنون پیگیری نشده بود.

پورابراهیمی افزود: این مهم به یکی از محورهای تصمیم‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری تبدیل شده که خوشبختانه استاندار و مجموعه‌ مدیران استان نیز در این زمینه کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین وقتی شهر گسترش پیدا می‌کند، به پارک، فضای سبز و امکانات تفریحی نیاز دارد که خوشبختانه در طول دو سال گذشته شده، هم به بخش کلان‌پروژه‌ها پرداخته شده و هم به پروژه‌هایی از جمله بوستان‌ها و امکانات تفریحی و رفاهی که باید در شهر اجرا شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز از برخی بوستان‌های ساخته شده و در دست ساخت شهرداری بازدید کردیم، گفت: اتفاقات خیلی خوبی در مناطق مختلف شهری رخ داده و به نظر من کارهایی که در حوزه‌ ایجاد فضای سبز و بوستان‌ها در حال شکل‌گیری است، بسیار ارزشمند است؛ ضمن اینکه این اقدامات با شتاب مطلوبی نیز پیش می‌رود.

پورابراهیمی با اشاره به ساخت ۲۳ پارک در سال گذشته در شهر کرمان گفت: در یکی ‌دو ماه گذشته پارک پدر و طبیعت را افتتاح کردیم؛ ضمن اینکه بوستان جبلیه که در حال آماده‌سازی و آماده بهره‌برداری است، بوستان بسیار خوب و ارزشمندی است و در بازدید مشاهده کردم که کارهای فنی، تخصصی، فوق‌العاده و به‌روزی در زمینه‌ زیباسازی شهر انجام شده است.

وی افزود: این اقدامات در حالی انجام می‌گیرد که شهرداری مشکلات مالی فراوانی دارد، اما با تمام این مشکلات، دست از ادامه‌ پروژه‌های عمرانی شهری برنداشته که این اقدام، شایسته‌ تقدیر است و باید از زحمات شهردار کرمان معاونان شهردار و شهرداران مناطق و همچنین از همراهی و مساعدت شورای اسلامی شهر تشکر کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم هم‌چون گذشته، هم در زمینه‌ قوانین و هم در رابطه با مسائل مربوط به تأمین مالی پروژه‌ها، به شهرداری کمک کنیم.

پورابراهیمی همچنین با تأکید بر مشارکت شهروندان با شهرداری کرمان گفت: آنچه که مردم نیاز دارند، این است که حداقل‌هایی از حوزه‌ خدمات شهری که شهرداری باید ارائه کند را دریافت کنند و جزء تکالیف شهرداری هم محسوب می‌شود، اما وقتی بخواهیم خدمات ارتقا پیدا کند و سطح استاندارد خدمات شهری، به متوسط شهرهای بزرگِ کشور مثل اصفهان، شیراز و مشهد برسد، مشارکت مردم به‌دلیل کمبود منابع مالی شهرداری، ضرورت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در مواقعی شاهد هستیم مردم حتی در پرداخت حداقل‌ها هم با شهرداری همراهی نمی‌کنند، گفت: درخواست ما از مردم این است که در پرداخت حداقل‌ها که براساس ضوابط قانونی است، مشارکت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری از جایی بودجه‌ای دریافت نمی‌کند؛ بلکه با پول مردم اداره می‌شود و کمک‌های دولتی به شهرداری بسیار جزیی است و این طور نیست که شهرداری منابع خاصی از دولت داشته باشد.

پورابراهیمی بیان کرد: از سوی دیگر کمک مردم به شهرداری، ضمن ارائه خدمات شهری مطلوب‌تر و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری، به درآمد بیش‌تر شهر کمک می‌کند که این افزایش درآمد، موجب بازتوزیع درآمد برای مردم می‌شود و مردم مجدد انتفاع می‌گیرند.

وی افزود: یعنی اگر ما به‌عنوان شهروند دو ریال برای شهر هزینه کنیم، در مقابل انتفاع می‌گیریم و این طور نیست که فقط هزینه باشد؛ اگرچه ظاهرِ کار هزینه است، اما در واقع سرمایه‌گذاری در شهر است.

پورابراهیمی ادامه داد: در هر شهری که مردم بیشتر در رفاه هستند و اشتغال بیش‌تری دارند، به این دلیل بوده که پیش از آن با پرداخت هزینه‌های شهری، کمک کرده‌اند تا شهر توسعه پیدا کند که امیدواریم با همراهی شهروندان، این اتفاق برای شهر ما نیز بیفتد.

کد خبر 3965747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha