۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۲

«نخلستانی از فانوس» و «داستان برده‌ها» چاپ شدند

«نخلستانی از فانوس» و «داستان برده‌ها» چاپ شدند

کتاب‌های «نخلستانی از فانوس» و «داستان برده‌ها» همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب‌های «نخلستانی از فانوس» و «داستان برده‌ها»  به تازگی و همزمان با برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شدند.

«نخلستانی از فانوس» رمانی درباره دختری زیبارو و از مردمان روم به نام غزاله است که عاشق جوان جذابی به نام دحداح، که اهل حجاز است، می‌شود.  آشنایی و عشق این دو، آغاز یک مسیر پر پیچ و خم است اما درست لحظه ای که «نخلستانی از فانوس» در دل هاشان روشن می‌شود، رخدادی بزرگ تعادل زندگی آنها را بر هم می‌زند...

اگر این تعریف درستی از خلاقیت باشد که خلاقیت یعنی متصل کردن نقاط بی ارتباط به یکدیگر، نخلستانی از فانوس داستانی خلاقانه و بکر است که نویسنده آن با خلق روابطی جذاب و ارتباطات علی و معلولی و با کنار هم قرار دادن این نقاط، به کشف و شهودی جدید دست پیدا کرده است.

این داستان، ترجمانی است از یک حقیقت، یک واقعیت و یک قصه که در آن، شان نزول آیه ای از قرآن به عنوان یک حقیقت، با کارکترهایی واقعی همچون امام حسن مجتبی و اباعبدالله الحسین علیهماالسلام، بستر قصه گویی قرار گرفته است. این حقیت ها و واقعیت ها، وقتی با موقعیت های داستانی در هم تنیده شده، خلاقیت شکل گرفته و اثری خواندنی خلق شده است .

این کتاب طی روزهای گذشته به چاپ رسیده است.

دیگر کتاب تازه چاپ این ناشر، «داستان برده ها» با ترجمه و تدوین سعید سعادت است که به تازگی راهی بازار نشر شده است.

طبق نظر مولف این کتاب، برده کردن انسان های آزاد، قدمتی به طول تاریخ زندگی بشر دارد، اما در دوران معاصر، سرمایه داریِ خونآشامی‌که در غرب شکل گرفت، ابعاد بسیار گسترده ای به این اتفاق زشت داد و به واسطه برده سازی رنگین پوستان، همه دنیا را به صورت غیر مستقیم برده و وابسته خودشان کردند. صنعت نیاز به مصرف داشت و برده های سیاه، عمر و زندگی خود را وقف تولید محصولاتی کردند که پرمصرف بودند: شکر، قهوه، پنبه، چای، برنج، توتون و تنباکو.

از روزی که دریانوردان اشغالگر پرتغالی و اسپانیایی، اولین مستعمره های خود را در قاره جدید بنا می‌کردند، همه چیز برای بومی‌ها تلخ شد و این تلخی، با استثمار و نابود کردن نسل های زیادی از مردم آفریقا ادامه پیدا کرد.

این کتاب با ترجمه منابع موجود و در بیشتر موارد با بیان نکته های گفته نشده تاریخ، سعی دارد رنج و ستم بزرگی را که بر انسان های زیادی در دنیا رفته، روایت کند؛ انسان هایی که قربانی پول پرستی و سنگدلی تاجران و سرمایه داران اروپایی و آمریکایی شدند.

پدران دنیای مدرن که خیلی شیک و اتوکشیده، هنوز با تکبر در دنیا به همان رفتار گذشته خود ادامه می‌دهند، هرگز از رفتار گذشته خود پشیمان نشدند و فقط شکل ستم و بی عدالتی خود را عوض کرده اند.

این کتاب به مخاطب نشان می‌دهد که باید حواسش باشد آنها برای کسی دلسوزی نمی‌کنند و برای رسیدن به منافع خود ترسی از هیچ جنایتی ندارند و حاضرند تا هویت و عزت و آزادی دیگران را برای رسیدن به منفعت خودشان خرید و فروش کنند. دنیای امروز ما هنوز هم صحنه همان درگیری برده گرفتن و برده شدن است.

این کتاب به تازگی با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3975865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha