۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

به قلم رضا عیسی‌نیا؛

کتاب «اخلاق سیاست‌ورزی» به بازار نشر رسید

کتاب «اخلاق سیاست‌ورزی» به بازار نشر رسید

اخلاق در نظام سیاسی اسلامی با تأکید بر جمهوری اسلامی ایران چه جایگاه و نقشی را ایفا می کند؟ این سوال اصلی کتاب اخلاق سیاست‌ورزی است که توسط «رضا عیسی‌نیا» به نگارش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مباحث کتاب «اخلاق سیاست‌ورزی»  با روش توصیفی و تحلیل در دو بخش ساماندهی شده است؛ از این رو بخش اول با عنوان تبیین مفاهیم و مبانی نظری اخلاق و سیاست ورزی در اسلام به مباحث زیر اختصاص پیدا کرده است و فصل اول که تبیین مفاهیم است به این نکات می پردازد:۱- اخلاق( تعریف اخلاق و جایگاه آن در زندگی انسان)؛ ۲ -  سیاست و سیاست ورزی.

 فصل دوم شامل چیستی اخلاق و قلمرو آن در اسلام می شود و فصل سوم به بحث از امکان یا امتناع اخلاق در سیاست ورزی از نظر اسلام اختصاص می یابد و نهایتاً فصل چهارم به نسبت اخلاق و سیاست ورزی در اسلام خواهد پرداخت.

 نویسنده سعی کرده در بخش دوم جایگاه و نقش اخلاق و سیاست ورزی در جمهوری اسلامی ایران را با ارائه سه فصل به سرانجام برساند؛ بنابراین در فصل اول به سنجش اخلاق و سیاست ورزی در جمهوری اسلامی ایران با شاخصه های اخلاق اسلامی پرداخته و فصل دوم را به مطالعه موردی لوازم سیاست ورزی با اخلاق اسلامی(جایگاه اخلاق در اندیشه و رفتار سیاست ورزان جمهوری اسلامی ایران و انطباق ملاک ها و معیارهای اساسی اصول و ارزش های اخلاقی در سیاست ورزی با مفاهیمی مانند تقیه، مصلحت و تغافل و…) اختصاص داده و نهایتاً فصل سوم را با عنوان بایسته های اخلاقی در سیاست ورزی (آسیب شناسی، راهکارها و توصیه های اسلامی یا بایسته های اخلاقی در سیاست ورزی) به پایان برده است.

کد خبر 3982661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha