۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز پارس:

عملیات تکمیلی بندر خدماتی صادراتی تمبک در پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تکمیلی بندر خدماتی صادراتی تمبک در پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر - سرپرست طرح های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس از پایان عملیات ژئوتکنیک تکمیلی بندرخدماتی صادراتی تمبک توسط شناور شرکت فوگرو هلند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نفت و گاز پارس، سید محی‌الدین جعفری با بیان اینکه بندرخدماتی صادراتی تمبک در سایت ۲ پارس جنوبی واقع شده عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از پست های اسکله این بندر، پروپان و بوتان(LPG ) و گوگرد تولیدی فاز ۱۹ و فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی ، بارگیری و به بازارهای بین المللی صادر خواهد شد.

جعفری با تشریح عملیات ژئوتکنیک دریایی صورت گرفته در بندرخدماتی، صادراتی تمبک توسط شناور شرکت فوگرو هلند اظهار کرد: مطالعات میدانی و گمانه زنی لایه های خاک در نقاط عمیق دریا، توسط شرکت‌های معدودی صورت می‌گیرد و حضور شناور شرکت بین المللی فوگرو و انجام عملیات مذکور با پیگیری های شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای این طرح صورت گرفته است.

وی افزود: انتخاب این شناور به منظور شناسایی و سنجش دقیق استحکام لایه‌های زیرین و کاهش ریسک‌های مربوط به نشست سازه‌های موج شکن‌ها، از طریق گمانه‌زنی و نمونه‌برداری از لایه‌های خاک صورت گرفته است.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس افزود: طبق برنامه کارفرما، امسال یک پست اسکله صادرات LPG به بهره‌برداری می‌رسد. ضمن اینکه سال۹۷ نیز قابلیت بهره‌برداری از هر سه اسکله این بندر محقق خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی حداکثر با عمق ۳۷ متر، عمیق ترین بندر ایران و خاورمیانه بشمار می‌آید، گفت: دو پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلو دهی به کشتی هایی با ظرفیت بارگیری حدود پنج تا ۶۰ هزارتن گاز مایع، اسکله مدرن بارگیری و صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری ۲هزار تن در ساعت ، دو انبار ذخیره سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت ۴۴ هزار تن گوگرد ، دو موج شکن غربی و شرقی ، سایت اداری و مسکونی ازجمله بخش های عملیاتی این بندر است.

سرپرست طرح های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس ، به سفارش گذاری تجهیزات مورد نیاز در ساخت اسکله و انبارهای گوگرد این بندر اشاره کرد و گفت: اغلب کالاهای ساخت داخل سفارش گذاری و مراحل تامین آنها انجام شده و سفارش گذاری کالاهای خارجی نیز درحال انجام است.

وی به انجام عملیات وسیع لایروبی در این بندر اشاره کرد و گفت: درطول مدت دو ماه اخیر، یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب لایروبی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به طول موج شکن های این بندر گفت: در شرایط فعلی اولویت ما ساخت این سه اسکله خواهد بود، با این حال با توجه به اینکه طول موج شکن غربی این بندر به حدود دو هزار و ۷۰۰ متر می‌رسد، قابلیت احداث ۷ پست اسکله دیگر را در آینده دارا خواهد بود.

کد خبر 3991557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha