۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۱

امام جمعه ابهر:

کلیدداران کنونی کعبه منافع آمریکا و اسرائیل را تامین می کنند

کلیدداران کنونی کعبه منافع آمریکا و اسرائیل را تامین می کنند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: کلیدداران کنونی کعبه جز منافع تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان، کاری از دستشان برنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع علیهم‌السلام توسط گروه گمراه وهابیت خبیث آل سعود و افزود: امام امت در این مورد می فرمایند: امروز مراکز وهابیت در جهان، به کانونهای فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند که از یک طرف، اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهای کثیف درباری، اسلام مقدس‌نماهای بی‌شعور حوزه‌های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» را ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: دیگر، سر بر آستان سرور خویش، آمریکای جهانخوار، می‌گذارند. کلیدداران کنونی کعبه جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان، کاری از دستشان برنمی‌آید.

رحیمی افزود: حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بی‌خبر از خدا، بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند، حقا که این وارثان ابی‌سفیان و ابی‌لهب و این رهروان راه یزید، روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند.

رحیمی در ادامه خطبه به سالروز دستور آمریکا مبنی بر مسدودکردن دارایی‌های ایران و تحریم های اخیر آمریکا اشاره کرد و افزود: راجع به این مقوله نیز امام خمینی (ره) می فرمایند: دولت آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهای جهان، برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است، گفت: آمریکا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیج جنایتی خودداری نمی‌نماید. او مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسیعش که به وسیله صهیونیسم بین‌الملل سازماندهی می‌گردد، استثمار می‌نماید. او با ایادی مرموز و خیانتکارش، چنان خون مردم بی‌پناه را می‌مکد که گویی در جهان، هیچ کس جز او و اقمارش حق حیات ندارند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خواری و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می‌دهند، گفت: ملت شریف مجاهد ایران، این قطع روابط را به فال نیک گرفته و از مشکلاتی که در این قطع روابط به وجود آید، استقبال می‌کند و از خطرها هراس ندارد. آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائنِ سابق تجدید شود.

رحیمی افزود: آنچه که امروزه نباید هرگز از آن غفلت نمود مسئله‌ای است که قبلا نیز نسبت به آن توجه داده‌ایم و آن اینکه دست‌هایی در کار است تا در داخل کشور افکار عمومی را به موضوعات دست چندمی و ناچیز و دون مشغول ساخته تا مسائل بنیادی و مشکلات اساسی کشور و مردم از نظرها دور بماند.

وی گفت: کسانی که به تعبیر امام خامنه‌ای (مدظله) پخش آواز و یا آهنگی را قبل از افطار و یا کنسرت و آزادی را با مفاهیم مبهم، مسئله اصلی کشور قلمداد کرده و چنان دامنه گفتمانی پیرامون آن را گسترده مطرح و یا تیتر برخی جرائد می‌نمایند که گوئیا هیچ مشکلی روی زمین باقی نمانده است. در حالیکه امروزه مشکل بیکاری جوانان از دغدغه های مهم دلسوزان نظام و خانواده ها است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه  اگر دولت و ملت با همدیگر عزم و جزم داشته باشند به مرور این مشکل اساسی قابل حل است و نکته مهم دیگر که نتیجه همان بیکاری است مسئله اعتیاد است، گفت: همانطوریکه در خطبه های نماز عید فطر نیز بیان گردید. امروزه برای ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز است کار اساسی و ریشه ای انجام نداده ایم.

رحیمی افزود: همه مسئولین باید عزم جدی برای مقابله با روند ورود مواد مخدر و مشروبات الکی داشته باشند و قوانین لازم را وضع کنند. امروز اگر اعتیاد جرم است باید سریعا مجرمین را مجازات کرده و جمع و جور نمایند. اگر بیماری است باید برای مداوای این بیماران بودجه واقعی و کاربردی قرار دهند و همه نهادهای آموزشی و تربیتی تکلیف خود را انجام دهند.‌

کد خبر 4017368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha