۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲

مدیر عامل راه آهن جنوب شرق خبر داد:

افزایش ۱۴۰ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته

افزایش ۱۴۰ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته

زاهدان - مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته است

مجید ارجونی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری هشت هزار و ۷۱۷ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به سه هزار و ۶۳۴ تن سال قبل از آن، رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از چهار هزار و ۱۶۳ تن سال ۹۵ با رشد ۳۲ درصدی به پنج هزار و ۴۹۷ تن در سه ماهه اول سال ۹۶ رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع میزان ترانزیت کالا در این مسیر از هزار و ۹۵۵ تن سال ۹۵ با رشد ۴۶ درصدی به دو هزار و ۸۵۲ تن در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: عمده کالاهای صادراتی توسط این خط خط ریلی به پاکستان سیمان، قیر، گوگرد و «فوتس اویل» بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده کالای ترانزیتی در این خط ریلی گوگرد خام بوده، خاطر نشان کرد: همچنین عمده کالای وارداتی در این مسیر نیز شامل برنج خوراکی بوده است.

وی تصریح کرد: میزان تناژ بارگیری سه ماهه نخست سال ۹۵ ، ۱۷ هزار و ۲۹۵ تن بوده که با بارگیری ۲۲ هزار و ۸۱۴ تن در سال جاری به رشد ۳۲ درصدی رسیده است.

کد خبر 4025923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha