۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

رشد ۱۳۵ درصدی ترانشیپ کالا در فصل بهار

رشد ۱۳۵ درصدی ترانشیپ کالا در فصل بهار

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد ۱۳۵ درصدی ترانشیپ کالا در فصل بهار در بنادر استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اله مراد عفیفی پور با اشاره به تازه ترین آمارها از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۹۶، شاهد تخلیه و بارگیری ۲۰ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۳۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد افزایش داشته است .

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را بالغ بر ۱۳ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۱۳۱ تن با ثبت رشد ۱۰ درصدی اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، ۶ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۷۹۹ تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۸ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۵۳ تن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و ۴۵۷ هزارو ۴۸۴ تن کالای غیرنفتی طی سه ماه سال جاری و رشد ۲۹ درصدی این بخش از فعالیت های بندری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ ۳۸ هزار و ۱۶۲ تن و همچنین واردات ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۱۳۹ تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید.

عفیفی پور اضافه کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ۸۵۸ هزار و ۲۶۲ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۱۳۰ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و بالغ بر ۷۰۵ هزار و ۱۰۶ تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

کد خبر 4034473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha