۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

در آستانه فرا رسیدن ایام حج تمتع؛

گردهمایی پایانی روحانیون کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

گردهمایی پایانی روحانیون کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

قم - گردهمایی پایانی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین همایش توجیهی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع با هدف اطلاع رسانی، ایجاد هماهنگی و آموزش‌های لازم، پیش از ظهر چهاشنبه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این همایش نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی فعالیت‌های صورت گرفته برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و به ارائه مطالبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم پرداخت.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر بر انجام فعالیت‌های جمعی تأکید کرد و از روحانیان کاروان‌ها خواست نسبت به ایجاد فضای معنوی و پر کردن وقت زائران توجه ویژه داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی را با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده توسعه دهند.

وی گفت: روحانیان کاروان‌ها مدیریت فرهنگی حج را به عهده بگیرند تا زائر با آرامش خاطر اعمال خود را انجام دهد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در وضعیت فعلی از نظر اجرایی هیچ مشکلی برای برپایی حج وجود ندارد، گفت: تاکنون مسئولان حج عربستان به تعهداتشان عمل کرده‌اند.

برپایی کارگاه امداد و نجات، مدیریت استرس، بهداشت و سلامت و بیان نکات حراستی از دیگر برنامه‌هایی بود در همایش روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع ارائه شد.

کد خبر 4035888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha