۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان

جامعه باید مهارت لازم برای مقابله با آسیبهای اجتماعی را کسب کند

جامعه باید مهارت لازم برای مقابله با آسیبهای اجتماعی را کسب کند

زنجان-مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش‌های علمی باید مبنای کار ما باشد و به سمتی حرکت کنیم که جامعه مهارت‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسیح سلطانی ظهر چهارشنبه در همایش استانی "دختران،حمایت های روانی- اجتماعی ،توسعه پایدار، گفت:  امروز دغدغه اصلی مسئولان و مردم حفظ بهداشت روانی آحاد جامعه است. 

وی اظهار کرد: توهین، تحقیر و برخورد خشن با آسیب‌های اجتماعی رویکردی بود که کارساز نبود و نیاز به اصلاح داشت و در این میان بهترین راهکار حمایت از آسیب‌دیده‌ها آموزش است و از میان موضوعات و آسیب‌های اصلی احصاء شده، ۴ موضوع اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و خشونت بعنوان چهار موضوع اصلی آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان مطرح و بعنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش‌های علمی باید مبنای کار ما باشد و به سمتی حرکت کنیم که جامعه مهارت‌های لازم را برای مقابله با آسیب‌ها را کسب کرده و در این میان باید مدیریت درست در دستور کار قرار گیرد. 

 سلطانی به پژوهش انجام شده اشاره کرد و افزود: پژوهشی که سال ۹۴ با عنوان وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان زنجان صورت گرفت نشان می‌دهد هر چه شهرستانی برخوردارتر باشد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی هم زیاد است  و براساس پژوهش هایی که انجام شده  ریشه آسیب‌های اجتماعی فقر نیست. 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان ابراز کرد: یکی از رویکردها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی رویکرد انکار و بی توجهی بود که طی سال‌های گذشته به کار گرفته ودر سطح جامعه کتمان می‌شد.

سلطانی افزود: خیلی از فرزندان ما حتی در شهرستان‌هایی با بافت سنتی‌، قبل از ۱۷ سالگی رفتارهای پرخطر را تجربه می‌کنندکه این امر نیاز به تربیت درست خانواده دارد. 

وی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب موضوع مقابله با این آسیب‌ها را امری فرابخشی دانسته اند و بر انجام اقدامات درست و برنامه‌ریزی‌های مستمر در این حوزه تاکید دارند.

کد خبر 4042073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha