۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵

استفاده از ظرفیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد در سواد آموزی 

استفاده از ظرفیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد در سواد آموزی 

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نهضت سوادآموزی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نهضت سوادآموزی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد امروز برگزار شد.

در این نشست علی باقرزاده گفت:  بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۹۵ انجام شد، میانگین رشد باسوادی ۲.۸۵ درصد بوده است.

وی افزود:  این آمار در برخی استان‌ها حتی بیش از ۵ درصد رشد داشته است. میانگین رشد باسوادی در جهان با وجود برنامه‌های مختلف سازمان ملل در  سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تنها یک درصد بوده است. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: 

رشد باسوادی طی ۵ سالِ گذشته ۱۴ برابر بوده است و ۱.۵ میلیون نفر از آمار بی‌سوادی کشور کم شده است. 

باقر زاده تاکید کرد: باید به مسئله سواد آموزی به عنوان یک موضوع ملی و همه جانبه نگرست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ستاد کانون های فرهنگی مساجد گفت: هر مسجد می‌تواند یک مرکز یادگیری باشد. و می تواند افراد کم.سواد را در   آداب زندگی، شغلی و مهارتی توانمند کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یاد آور شد:  طرح آموزش عملی نماز را  با ستاد اقامه نماز کلید زده‌ایم، زیرا طی مشاهدات میدانی مشکل عمومی افراد در قرائت صحیح نماز است.  تعداد ۵ هزار آموزش‌دهنده را توجیه کرده‌ایم و از هر استان یک شهر را انتخاب کردیم تا در این طرح ۵۰ هزار نفر نمازشان تصحیح می‌شود. 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی نیز.بیان کرد: برخی از دانش‌آموختگان نهضت سوادآموزی از چهره‌های شاخص کشور هستند . حتی برخی از نمایندگان مجلس با افتخار می گویند که در نهضت سوادآموزی تحصیل کرده اند.
 
وی افزود: یکی از افتخارات نهضت سوادآموزی ایجاد فرصت‌های تحصیلی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور. و  استفاده از ظرفیت‌های سایر نهادهای کشور برای گسترش سوادآموزی است. 

وی یاد آور شد: تعداد ۲۳ هزار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد داریم که  ۱۳ هزار کتابخانه دارد که برای رسیدن به اهداف نهضت سواد آموزی در اختیار استِ.

 دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بیان کرد: یکی از رسالت های ما آگاه کردن افراد و مزایای باسوادی، تصحیح قرائت نماز و آموزش احکام و قرآن است.

کد خبر 4046728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha