۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:

پرندگان حفاظت شده دلیجه و هوبره در زیستگاه خود رهاسازی شدند

پرندگان حفاظت شده دلیجه و هوبره در زیستگاه خود رهاسازی شدند

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دو پرنده حفاظت شده شامل دلیجه و هوبره پس از تیمارهای لازم در محل زندگی خود رهاسازی شدند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دوست‌داران محیط زیست، همیار محیط‌بانان در حفاظت از حیات وحش استان اصفهان هستند، اظهار داشت: در روزهای گذشته یکی از شهروندان خوانساری پس از مشاهده یک پرنده دلیجه که قدرت پرواز نداشته است آن را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.

 وی افزود: این پرنده پس از تیمار و بهبودی کامل در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان  خوانسار رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه دلیجه از تیره شاهین سانان است، ابراز داشت: این پرنده اندازه کوچکی داشته و عادت درجا بال زدن‌های طولانی از جمله ویژگی‌های آن است.

هوبره از پرندگان نادر و آسیب پذیر حیات وحش شناخته می شود

وی همچنین با اشاره به رهاسازی یک پرنده هوبره در زیستگاه‌های طبیعی شهر ورزنه تاکید کرد: هوبره از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش است که به عنوان یک گونه حمایت شده مورد حفاظت قرار دارد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه ای از پرندگان آسیب پذیر شناخته می شود.

جمشدیان گفت: این پرنده نیز توسط یکی از دوست‌داران محیط زیست به سر محیط بانی و مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی تحویل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این هوبره قادر به پرواز نبوده است، تاکید کرد: این پرنده پس از دو روز تیمار و درمان توسط محیط بانان در زیستگاه های طبیعی شهر ورزنه رهاسازی شد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در راستای حفاظت از انواع گونه‌های حیات وحش، با مشاهده هر نوع پرنده یا انواع حیات وحش سالم و یا آسیب دیده به ویژه در مناطق حفاظت شده سریعا مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا اقدام به زنده‌گیری این حیوانات شود.

کد خبر 4047507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha