۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

امکانات تفریحی و شرایط استان یزد متناسب با جمعیت کودکان نیست

امکانات تفریحی و شرایط استان یزد متناسب با جمعیت کودکان نیست

یزد - معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر لزوم پیگیری و رعایت حقوق کودکان در جامعه گفت: امکانات تفریحی و شرایط طبیعی استان متناسب با جمعیت کودکان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری یزد با حضور دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: خوشبختانه موضوع کودک سهم خوبی در فعالیت های کارگروه زنان و خانواده دارد و جلسات متعددی مربوط به این موضوع برگزار شده است.

وی ادامه داد: استان یزد اولین استانی بود که بعد از تصویب سند، پیگیری و اجرای آن در دستور کار جلسه قرار گرفته و برش استانی هم برای دستگاه ها تهیه شد تا بر اساس آن کار کنند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه قبل از آن نیز حقوق کودک مورد توجه بود و ستاد هفته کودک در یزد تشکیل شد، افزود: اقدامات خوبی با تعامل دستگاه ها انجام شد و تشکل هایی در این موضوع شکل گرفت که عملکرد خوبی داشتند.

وی بیان داشت: ظرفیت های خوبی در این حوزه داریم و توسعه یافتگی استان مهمترین ظرفیتی است که در اختیار کودکان است و صدر نشینی ۲۳ ساله نمونه موفقی از تلاش ها در زمینه آموزش است.

طالبی با اشاره به سطح بالای سواد در جامعه تصریح کرد: با همه اقدامات موثری که انجام شده در عین حال ضعف ها و موانعی داریم به ویژه در بحث امکانات تفریحی و شرایط طبیعی متناسب با جمعیت کودک که از ضعف ها استان است.

وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه و مهاجرین سایر استان ها و مشکلاتی که در استان ایجاد کرده است، عنوان کرد: یزد دومین استان مهاجرپذیر کشور است که بار عمده اشتغال را به دوش می کشد و در کنار آن مشکلاتی را به همراه داشته و لازم است با برنامه ریزی و نظرات مختلف اقداماتی صورت گیرد.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در یکی از شهرستان ها مدارسی وجود دارد که جمعیت بومی آن مدرسه به زیر ۳۰ درصد رسیده و ۷۰ درصد آن را مهاجرین تشکیل می دهند.

وی از دیگر معضلات را وجود کودکان کار برشمرد و گفت: بر اساس طرح هایی که اجرایی شده، بالای ۹۰ درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند و در حوزه ساماندهی آنها نیز مشکلات بیشتری دیده می شود و نمی توان آنها را از کشور طرد کرد بلکه باید مسائل انسانی را رعایت کنیم.

طالبی با اشاره به تاثیرات فرهنگی کودکان اتباع در مدارس و نارضایتی خانواده ها اظهار داشت: این موضوع نیز چالش آفرین شده و یکی از مشکلات در استان در کنار سطح سواد و آموزش بالا، نگاه تک بعدی به آموزش در خانواده ها است که از آسیب های جدی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه کودک نیاز به آموزش های متعدد به ویژه در سبک زندگی و حتی تفریح دارد، تصریح کرد: متاسفانه در این مورد غفلت شده و تنها در حوزه درس و تحصیل فعالند و با نگاهی که در برخی خانواده ها و آموزش و پرورش وجود دارد، این موضوع نگران کننده است.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان داشت: بسیاری از فعالیت هایی که انجام می شود و عناوین خوبی هم دارد، جمعیت بسیار کمی از کودکان را شامل می شود بر این اساس باید به سمتی برویم که گستره قابل توجهی را شامل شود نه اینکه گروهی محدود را در بر بگیرد تا فقط در کارنامه کاری ثبت شود.

وی افزود: امیدواریم فعالیت های این مرجع و دیگر تشکل ها موجب شود تا نگاه ها تغییر کند و با تاکید بر حقوق کودک در عرصه های مختلف فعال شویم.

کد خبر 4065484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha