۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۸

معاون توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور:

۴۷ هزار شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد می شود

۴۷ هزار شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد می شود

بیرجند- معاون توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال تعهد اشتغال بهزیستی بیش از ۴۷ هزار مورد است که ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عبدالله‌زاده بعدازظهر چهارشنبه در همایش معاونان مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی کشور اظهار کرد: طی چهار سال اخیر دولت تدبیر وامید بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: در بحث بیمه هدفمندی یارانه‌ها ۸۰ هزار سهمیه داریم و بیش از ۱۷ هزار جذب شده و مابقی بلااستفاده مانده که باید در راستای جذب باقیمانده سهمیه خود تلاش کنیم.

محمد علی کوزه گر، قائم مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور نیز در این همایش اظهار کرد: مشارکت اجتماعی امروز به معنی صدقه دادن نیست بلکه باید به آن به عنوان علم و فن نگاه و به این بخش تحرک و پویایی داده شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین نظری بحث مشارکت و مسئولیت اجتماعی بحث مهمی است، افزود: نقش کمک‌های مردمی و مشارکت‌ها در کشور بی بدیل است و بدون اینها نمی‌توان مدیریت جامعه را پیش برد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های ما در راستای ایجاد سلامت اجتماعی است تا در کنار سلامت تن و سلامت روان، سلامت اجتماعی نیز داشته باشیم.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور افزود: مشارکت اجتماعی امروز به معنی صدقه دادن نیست بلکه باید به عنوان علم و فن نگاه شود و به این بخش تحرک و پویایی داده شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی، سلامت اجتماعی بر پایه مسئولیت اجتماعی است، گفت: مشارکت و مسئولیت اجتماعی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید وارد سبک زندگی شود و این مهم با ارتباط با رسانه‌های مختلف محقق می‌شود.

علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در این همایش با اشاره به اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید در این حوزه به برنامه مدون کاربردی توجه شود.

وی در خصوص صدور مجوز و فعالیت مراکز غیردولتی تحت‌نظارت بهزیستی نیز گفت: در این زمینه باید تغییر سیاست انجام شود و نظارت‌ها نیز بر این مراکز اصلاح شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی نیازمند به روزرسانی هستیم که باید در این راستا اقدام شود.

کد خبر 4067815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha