۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۱

حریق در کارخانه پنج هزار متری ظروف یکبار مصرف/حادثه تلفات نداشت

حریق در کارخانه پنج هزار متری ظروف یکبار مصرف/حادثه تلفات نداشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در یک کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف در جاده قدیم کرج خبر داد و گفت: شعله های آتش مهار شد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۶ دقیقه صبح امروز وقوع آتش سوزی در یک کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله نیروهای هشت ایستگاه به همراه کلیه تجهیزات به خیابان سامانی پور اعزام شدند.

ملکی با اشاره به اینکه محل حادثه یک کارخانه پنج هزار متری بود افزود: محل حادثه مجموعه کارخانه ها و انبارهای تولید ظروف یکبار مصرف بود که یکی از کارخانه های این مجموعه به وسعت پنج هزار متر به دلیل نامعلومی دچار حریق شده و شعله های آتش به صورت کامل آن را در بر گرفته بود.

وی با اشاره به حجم بالای شعله های آتش و همچنین وجود مواد اشتعال زای اولیه در تولید ظروف یکبار مصرف گفت: به دلیل وجود حجم قابل توجه کالا و سقف شیروانی کارخانه آتش نشانان عملیات سختی را پیش رو داشتند. نجات گران ابتدا شش کپسول گاز مایع که انفجار هر کدام از آنها می توانست کل منطقه را به خطر بیندازد را از داخل محدوده آتش سوزی خارج و به محل ایمن منتقل کردند و سپس چندین گروه شده و ابتدا از سرایت شعله ها به دیگر سوله ها خودداری کرده و از چند نقطه اقدام به خاموش کردن شعله های آتش کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه به دلیل سوختن مواد پلاستیکی، دود سیاه رنگی از محل آتش سوزی به آسمان برخاسته و از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود، افزود: سرانجام پس از دو ساعت تلاش آتش نشانان موفق شدند حریق را مهار کرده و شعله های آتش را خاموش کنند. بررسی ها نشان می داد هیچ کس در این حادثه مصدوم نشد و حادثه تنها خسارت مالی سنگینی به بار آورد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: در حال حاضر با اتمام عملیات لکه گیری محل حادثه ایمن شده و کارشناسان علت یاب سازمان در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند.

کد خبر 4080015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha