۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱

یک کارشناس مذهبی:

تمام فرایض حول محور ولایت می گردد

تمام فرایض حول محور ولایت می گردد

یک کارشناس مذهبی گفت: چرخش حاجیان به دور خانه خدا بدان معناست که فرایض و عبادات حول محور ولایت می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمنانی کارشناس مذهبی در مصاحبه با  برنامه با کاروان حج ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره چگونگی حفظ نور حج بعد از پایان مناسک آن گفت: حجاج نباید به سادگی ره آورد حج را از دست بدهند. برای این کار ابتدا باید بدانند هدف از سفر چه بوده است. صاحب خانه با چه هدفی آن ها را دعوت کرده است، چه انتظاری دارد و چه حاصلی را برای او مد نظر گرفته است.

او ادامه داد: بخشی از مناسک حج بازگویی زندگی حضرت ابراهیم (ع) و قربانی کردن فرزند اوست. در این داستان ابراهیم، اسماعیل و هاجر شیطان را از خود دور می کنند. همین کار را حجاج در مناسک انجام می دهند. حاجی باید خود را از هر چیزی که او را اسیر کرده است نجات دهد، خود را در بند پروردگارش بیندازد و آمادگی مبارزه با شیطان را داشته باشد.

سمنانی تصریح کرد: هدف از حضور در حج ایجاد رابطه دوستی، برادری و وحدت با دیگر مسلمانان در مقابل دشمنان است. انسان برای آن که بتواند با دیگران دوستی کند باید ابتدا رابطه بین خود و خدای خود را اصلاح کند و با او دوست شود. این کار تنها از طریق نماز به دست می آید. این جا نقش اساسی نماز و رابطه آن با حج مشخص می شود.  به همین دلیل حاجیان باید بعد از بازگشت نماز را به پا دارند.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: طواف کنندگان بیت الحرام با هر دین و مسلکی، چه بخواهند و چه نخواهند، مرید علی هستند. طواف خانه خدا پیامی جهانی دارد و آن این است که تمام فرایض حول محور ولایت می گردد.

کد خبر 4080196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha