۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸

سوابق علمی معاون بین الملل و نوآوری سازمان محیط زیست

سوابق علمی معاون بین الملل و نوآوری سازمان محیط زیست

سوابق علمی کاوه مدنی نخستین معاون بین الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وی روز گذشته با صدور حکمی از سوی عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به این سمت منصوب شد.

کاوه مدنی ، متولد ۱۳۶۰ در تهران، دانشمند، پژوهشگر و فعال محیط زیستی ایرانی، استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن و استاد مدعو دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی است. وی در جوامع علمی بین‌المللی به «سبب کمک بنیادی در تلفیق نظریه بازی‌ها و تحلیل تصمیم‌گیری با مدل‌های مدیریت منابع آب» مطرح است. وی در سال ۱۳۸۲ و در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد. پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت کرد. پس از آن دوره پسا دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

کاوه مدنی بیش از ۱۰ سال است که پروژه های علمی و تحقیقاتی فراوانی را در زمینه های اقتصاد آب و محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر، سازگاری با اثرات تغییر اقلیم، دیپلماسی آب، تحلیل سیستم ها، نظریه بازی های، تصمیم گیری چند معیاره و حل مناقشات به انجام رسانیده که نتایج آن در معتبرترین مجلات علمی ملی و بین المللی به چاپ رسیده و وی را به عنوان یکی از پیشگامان نخبه جوان در مجامع ملی و بین المللی مطرح کرده است.

بخش زیادی از تحقیقات وی متمرکز بر مهم ترین حوضه های آبریز کشور از جمله زاینده رود، کارون بزرگ و دریاجه ارومیه بوده است. همچنین، نتایج این تحقیقات در تصمیم گیری ها و پروژه های اجرایی مدیریت آب و محیط زیست کشور در سال های اخیر به کرات مورد استفاده مدیران و تصمیم گیران قرار گرفته است.

وی بیش از ۲۲۰ مقاله  و کتاب در مجلات و کنفرانس های معتبر علمی و پژوهشی ملی و بین المللی در زمینه های مدیریت آب و محیط زیست، سیاست گذاری آب و محیط زیست، تحلیل اقتصادی - اجتماعی سامانه های آب و محیط زیست ،همبست آب، انرژی و غذا، امنیت آبی، غذایی و انرژی و تغییر اقلیم به چاپ رسانده است. 

مدنی همچنین راهنمای بیش از ۶۰ دانشجو  (۵۷ کارشناسی ارشد، ۱۶ دکتری و ۳ پسا دکتری ) در معتبرترین دانشگاه های ایران و جهان بوده است.

وی در طول فعالیت علمی و حرفه ای خود بیش از ۲۵ عنوان جایزه علمی و پژوهشی برای فعالیت های خود در زمینه آب و محیط زیست دریافت کرده است.

مدنی در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا برای « دستاوردهای حرفه ای و فردی که نشان دهنده آینده با اهمیت و بشر دوستانه مهندسی عمران است» به عنوان یکی از ۱۰ چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شده است. این جایزه، توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا به مهندسانی اهدا می شود که دارای ظرفیت بالایی برای یک آینده کاری بلند مدت و متمایز در حرفه مهندسی بوده و متعهد به انجام فعالیت های خود به نحو احسنت هستند.

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) کاوه مدنی را به دلیل «سهم بنیادی در تلفیق نظریه بازی‌ها و روش‌های متفاوت تحلیل تصمیم‌گیری با سامانه‌های مرسوم مدیریت منابع آب» که منجر به ایجاد نگرشی جدید در مدل‌های مدیریت منابع آب شده به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۶ برای دریافت جایزه آرنه ریچتر انتخاب کرده است. این جایزه به محققانی اعطا می‌شود که توانسته‌اند به پیشرفت‌های درخور توجهی در رشته‌های مختلف علوم زمین دست پیدا کنند.

مدنی در سال ۲۰۱۷ جایزه تحقیقاتی والتر هوبر  را به خاطر «تحقیقات پیشگامانه در توسعه روش‌های تخصیص منابع محدود آب از طریق تلفیق مفاهیم حل مناقشات و نظریه بازی‌ها برای استفاده درسامانه (سیستم)های پیچیده منابع آب» را از انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE) دریافت کرد.کمیته انتخاب این جایزه به طور خاص رهبری او در استفاده از مفاهیم تحلیل سامانه‌ها در مسائل محیط زیست، آب و انرژی را مورد توجه قرار داده است.

انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE) دارای بیش از ۱۵۰ هزار عضو از ۱۷۷ کشور دنیاست و با بیش از۱۶۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین انجمن مهندسی ایالات متحده محسوب می‌شود. از سال ۱۹۴۹ تا کنون، این انجمن سالانه سه تا پنج نفر را برای دریافت جایزه تحقیقاتی والتر هوبر انتخاب می‌کند. این جایزه که با ارزش‌ترین جایزه برای محققین نسبتاً با سابقه (mid-career) محسوب می‌شود به کسانی داده می‌شود که به موفقیت قابل توجهی در تحقیقات خود در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران دست یافته باشند.

مدنی در حال حاضر استاد تحلیل سامانه‌ها و سیاست در مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن است. وی پیش از پیوستن به کالج سلطنتی لندن استادیار دانشگاه فلوریدای مرکزی (سنترال فلوریدا) بوده است.

وی عضو شورای سردبیران نشریه علمی و پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی منابع آب انجمن مهندسان عمران آمریکا و نشریه شهرها و جوامع پایدار انتشارات الزویر است. مدنی همچنین در اسفند ماه ۱۳۹۵ دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم ایران بود.

کد خبر 4090589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha