استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زینب منطق شکست خورده یزید را یادآوری کرد

حضرت زینب منطق شکست خورده یزید را یادآوری کرد

حجت الاسلام علی رحمانی گفت: امام حسین در کربلا منطق یزید را شکست داد و آنچه که برای ادامه قیام لازم بود یادآوری این منطق شکست خورده بود که حضرت زینب به خوبی از عهده این کار برآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفاق رادیو گفت و گو با موضوع (حماسه حسینی و پیام رسانی در عرصه فرهنگ با نگاهی به نقش حضرت زینب(س) ) با حضور حجت الاسلام علی رحمانی ،استاد حوزه و دانشگاه روانه آنتن شد.

در آغاز حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه قیام امام حسین صرفا یک اتفاق تاریخی نبوده است ، عنوان کرد : این قیام واقعیتی است که از ابتدای تاریخ انسانیت آغاز شده است و بخشی از آن در سال ۶۱هجری و در زمان امام حسین اتفاق افتاده است و واقعیت آن در طول تاریخ شکل گرفته و پیش می رود.

وی اضافه کرد : حماسه ای که امام حسین بنا نهاد در کربلا به اتمام نرسید و امروز در روح و کالبد هر انسانی که می خواهد آزاده باشد دمیده می شود و در حقیقت باید گفت قیام امام ادامه دارد. نمونه آن شهید حججی است که در مکتب حسینی پرورش یافته است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه واقعه عاشورا تنها مختص به شیعیان نیست ، بیان کرد : روح و پیام این رویداد برای همه بشریت است و حتی برای کسی که دین ندارد نیز تاثیرگذار است. امام حسین در روز عاشورا همه را به آزادگی دعوت میکند و حتی برای کسی که به مبارزه آمده است نیز پیام دارد.

حجت الاسلام رحمانی به تشریح هدف امام حسین مبنی بر احیای سیرت جدش رسول الله پرداخت و اظهار کرد: مبارزه با ظلم سیره پیامبر است که در عصر حاضر امام خمینی بار دیگر توانست سیره مورد نظر امام حسین را زنده کند.

وی در ادامه سخنان خود با رادیو گفت و گو به نقش حضرت زینب اشاره کرد و گفت : حضور حضرت زینب سبب شد رویداد کربلا ریشه دوانده و تا امروز ادامه داشته باشد به طوری که از ریشه کندن نهال قیام غیرممکن است.

این استاد حوزه اضافه کرد : امام حسین در کربلا منطق یزید را شکست داد و آنچه که برای ادامه قیام لازم بود یادآوری این منطق شکست خورده بود که حضرت زینب به خوبی از عهده این کار برآمد.

حجت الاسلام رحمانی یادآور شد : حضرت زینب از کوچکترین حرکت های دشمن که احتمال سوء استفاده وجود داشت غفلت نکرد و با منطق بی نظیر خود در شرایط سخت گرسنگی و تشنگی توانست حتی کودکان اسیر شده را در برابر توطئه دشمن حفظ کند.

وی تاکید کرد : سیره  امام حسین خمیرمایه یک فرهنگ بزرگ را فراهم کرد که در طول تاریخ می توان از آن استفاده کرد.در دنیای امروز که نظام سلطه در قالب سازمان های مختلف جهانی خود را شکل داده است و جوامع را با تحریم و کشتار درگیر می کند سیره امام بسیار حیاتی است

کد خبر 4104451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha