۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۸

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید شد؛

لزوم حمایت دولت از کار آفرینان در استان کرمانشاه

لزوم حمایت دولت از کار آفرینان در استان کرمانشاه

کرمانشاه- در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر لزوم حمایت دولت از کار آفرینان در استان کرمانشاه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی امروز شنبه در صد و بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از مصادیق اصلی کارگروه تسهیل بحث پالایشگاه آناهیتا است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: باید از ظرفیت های ایجاد شده برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

رحیمی گفت: جهاد کشاورزی هم باید ظرفیت خود در دامداری‌ها را اعلام کند و مشارکت در سرمایه گذاری و تولید و صادرات انواع گوسفند به کشورهایی مانند قطر صورت بگیرد.

فعال اقتصادی نیز گفت: بانکی در سال ۹۰ اقدام به خرید مواد اولیه وارداتی نموده که بابت آن ۲ فقره گشایش اعتبار توسط بانک صادرات صورت گرفت.

 وی افزود: در این راستا مبلغ ۶۰ میلیون درهم روغن پالم خریداری شد که ۳۰ میلیون درهم تسویه و ۳۰ میلیون درهم توسط شرکت پرداخت شد.

رحیمی خاطر نشان کرد: بانک دیگری نیز ۴ فقره اعتبار اسنادی برای شرکت تا سال ۹۰ بازکرد که سند آن پرداخت و مواد اولیه وارد گردیده است.

این مدیر عامل گفت: در خرداد ماه سال ۹۳ شرکت بر مبنای نرخ ارز مرجع نسبت به تسویه حساب اقدام نموده ولی بانک مطالبه مبلغ بر مبنای نرخ مبادله ای را دارد.

وی گفت: درخواست شرکت از هر دو بانک محاسبه نرخ ارز بر مبنای ارز مرجع و آزاد سازی وثایق نزد بانک ها است.

در این جلسه عنوان شد که طرح موضوع در کارگروه ملی با توجه به حضور نماینده بانک مرکزی در جلسه عنوان و اجازه مجوز اولیه برای تخصیص ارز به این شرکت داده شود.

یک فعال اقتصادی دیگر گفت: یکی از مشکلات ما عدم میزان آب تخصیص داده شده به شرکت است که خواهشمندیم تامین آب به میزان مورد نیاز شرکت توسط آب و فاضلاب روستایی صورت گیرد.

وی افزود: درهای مشرف به کارخانه در هنگام زمستان و بارندگی به سیلاب تبدیل می شود و با توجه به مکاتبات با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و... هنوز مجوزی برای درختکاری و سیل بند به ما داده نشده است.

محمدی خواستار حمایت دولت از کارآفرینان شد و ابراز داشت: نداشتن جاده دسترسی آسفالت از دیگر مشکلات این شرکت است که امید است این مشکلات مرتفع شود.

وی بیان کرد: متأسفانه بعد از هزینه کرد ۲۵۰ میلیون تومان جهت احداث رمپ اختصاصی شرکت و صرف زمان حدود ۲ سال جهت اخذ مجوزهای مربوطه اداره کل راهداری استان با آسفالت کردن جاده اصلی صحنه به کرمانشاه رمپ اختصاصی این شرکت تخریب شد و اداره راهداری با اجرای مجدد ان مخالفت نمود و رمپ را ترمیم نکرد.

وی گفت: وقتی استاندار قول می‌دهد باید عمل کند متاسفانه استاندار پیشین جهت ترمیم جاده به ما قول داد اما هیچ ترتیب اثری داده نشد.

کد خبر 4113795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha