۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸

عضو شورای شهر بندرعباس:

درختان قدیمی سطح شهر بندرعباس شناسنامه دار شوند

درختان قدیمی سطح شهر بندرعباس شناسنامه دار شوند

بندرعباس - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: درختان قدیمی نماد و هویت شهر هستند و باید درجهت هویت بخشی به درختان در سازمان پارک ها و فضای سبز درختان، موجود شناسنامه دار شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل ازشورای شهر بندرعباس، پرویز سالاری در یازدهمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری بندرعباس برگزارشد، گفت: گونه های درختی ناسازگار با اقلیم بندرعباس باید به تدریج حذف شود و درختان بومی سازگار با محیط در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: استقرار گونه‌های بومی نسبت به غیر بومی از نیازهای کمتری از لحاظ خاک و آبیاری برخوردار است که از این رو ایجاد فضای سبز با گونه‌های بومی هم مقرون به صرفه است و هم اینکه از دوام بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی بیان کرد: استفاده از مشارکت مردمی بعنوان یک نیاز و ضرورت در توسعه فضای سبز است و باید از ظرفیت شورای اجتماعی محلات در راستای حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز استفاده شود.

سالاری درادامه خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام تولید و اشتغال، سازمان فضای سبز می تواند در این زمینه قدم های مناسبی بردارد.

سالاری به درون زا و برون گرا بودن اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا بودن است و باید از ظرفیت های موجود جهت ارتقاء فضای سبز شهری استفاده کنیم و همه مؤلفه ها به یک سمت هدایت شوند.

کد خبر 4123446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha