۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

رئیس صنعت و معدن اردبیل:

بانک‌های اردبیل علاقه‌ای به پرداخت سرمایه ثابت نشان نمی‌دهند

بانک‌های اردبیل علاقه‌ای به پرداخت سرمایه ثابت نشان نمی‌دهند

اردبیل – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بانک‌های این استان علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت نشان نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر شنبه در تشریح آخرین اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: از ابتدای سال ۲۴۷ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه با بررسی کمیته فنی ۲۰۱ مورد تائید و به بانک‌ها معرفی شده است، اضافه کرد: ۱۴۴ طرح متقاضی سرمایه در گردش، ۴۶ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و ۱۱ طرح متقاضی تسهیلات بازسازی و نوسازی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: از این تعداد تنها ۱۹ طرح تسهیلاتی به میزان ۲۳ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند که شامل ۱۷ طرح متقاضی سرمایه در گردش و دو طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است.

به گفته عاملی متأسفانه طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و طرح‌های نیازمند بازسازی و نوسازی چندان مورد اقبال بانک‌ها نیست و تسهیلات قابل‌توجهی به این بخش پرداخت نشده است.

وی متذکر شد: این در حالی است که هشت ماه از سال سپری شده و متأسفانه وضعیت پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار تسریع روند بررسی طرح‌های متقاضی تسهیلات در بانک‌ها شد و افزود: انتظار می‌رود به دلیل اثرات این تسهیلات در تثبیت اشتغال و رونق تولید، بانک‌ها همکاری مطلوب‌تری داشته باشند.

کد خبر 4140801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha