۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور عنوان کرد:

وجود ۳۱ خانه سلامت برای دختران فراری

وجود ۳۱ خانه  سلامت برای دختران فراری

زنجان- مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور تعداد خانه های سلامت برای دختران فراری را ۳۱ مورد در کشوراعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا درخشان نیا ظهر یکشنبه در مراسم آئین افتتاح مرکز آموزشی و حمایتی روزانه کودک و خانواده در استان زنجان، افزود: با توجه به کار سخت و طاقت فرسا در مجموعه بهزیستی ، فعالیت در این مجموعه نیازمند عشق و علاقه است.

وی اظهار کرد: دفتر امور آسیب‌دیدگان خدمات متنوعی در حوزه کودکان دارد و خوشبختانه زنجان کودک خیابانی متکدی ندارد و این استان از نظر سلامت اجتماعی وضعیت مطلوبی دارد و در برنامه ششم توسعه، مباحث اجتماعی کودکان مد نظر است. 

درخشان نیا با اشاره به برخی از وظایف دفتر آسیب دیدگان، افزود: این دفتر در دهه۶۰ با هدف حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی اعم از زنان و کودکان راه اندازی شد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: به منظور به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی در جامعه اعتبارات خوبی تخصیص یافته و بسته حمایتی از کودکان کار در حال به روز رسانی است و از رسانه ها تقاضا می شود تا مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی آگاه کنند.

درخشان نیا تعداد خانه های سلامت برای دختران فراری را ۳۱ خانه در کشوراعلام کرد. 

وی به اجرای طرح نماد اشاره کرد و افزود: طرح نماد همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است و تفاهم نامه با آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می شود.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: از سال ۹۲ قانون حمایت خانواده و مشاوره پیش از طلاق اجباری شده و سامانه الکترونیکی کاهش طلاق در ۱۰ استان که بیشترین آمار طلاق را دارند، اجرا می شود.

درخشان نیا اظهار کرد:  برای حمایت از کودکان کار و خانواده باید از ظرفیت نهادهای غیردولتی  استفاده شود چرا که بسیار تاثیرگذارهستند و حلقه واسط بین دولت و مردم  می باشند چرا که سمن ها ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

درخشان نیا به طرح طرح همبستگی خلاق اشاره کردو گفت: این طرح در راستای توسعه سمن‌ها و ارتباط بیشتر با آنها از مرداد امسال درتهران اجرا شده ودر سایر استانها هم اجرا می شود.

وی افزود: کودکان کار نیازمند دریافت خدمات هستند ولی متاسفانه برخی از آن‌ها فراموش شده‌اند و توانمندی خانواده کودکان کار مد نظر است.

کد خبر 4141944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha