۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵

۱۱ واحد آلاینده در رودبار اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

۱۱ واحد آلاینده در رودبار اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند

رشت- در راستای حفاظت از محیط زیست یک واحد آلاینده محیط زیست در رشت پلمب و ۱۱ واحد دیگر در رودبار اخطاریه دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان رئیس محیط زیست رودبار با بیان اینکه روزهای اخیر پایشی توسط کمیته پساب شهرستان متشکل از ادارات محیط زیست، آب و فاضلاب، بخشداری، شبکه بهداشت و شهرداران هرمنطقه صورت گرفت، اظهار کرد: طی این اقدام مشاهده شد که تعداد ۱۱ واحد فرآوری زیتون، پساب آلوده خود را بدون هیچ گونه تصفیه وارد رودخانه سفیدرود کرده و باعث آلودگی منابع آبی می شوند.

بهروز آژ با اشاره به اینکه در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست رودبار برای واحد های فوق اخطاریه زیست محیطی صادر کرد تا نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند، افزود: در غیر این صورت به جرم آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: رودخانه سفیدرود به عنوان مهم ترین و با ارزش ترین منبع تأمین آب شرب، آب کشاورزی و اکوسیستم های آبی محیط زیست در استان گیلان محسوب شده که با پایان فصل کشاورزی دبی این رودخانه در پایین ترین سطح خود در این ماه ها قرار گرفته و مصادف شدن این چالش با معضل پساب های فرآوری های زیتون و روغن کشی های زیتون باعث می شود تا فاکتورهایی همچون BOD و F/Coli که نمایانگر کیفیت سلامت آب می باشد در آبان ماه نسبت به ماه های دیگر سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

همچنین در همین راستا رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت نیز اظهار کرد:  یک واحد نجاری که با ایجاد آلودگی صوتی و انتشار گرد و غبار موجبات آلایندگی محیط زیست و آزار و اذیت همسایگان را فراهم آورده بود با دستور مرجع قضایی و با حضور یگان محیط زیست رشت پلمب و تعطیل شد.

اصغر خودکار افزود: این واحد آلاینده به دلیل تمکین نکردن به اخطاریه های صادره محیط زیست و بااستناد ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست تعطیل، تا به مکان مناسب و مورد تایید محیط زیست انتقال یابد.

کد خبر 4142036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha