۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سیاست «حفظ وحدت» دنبال شود/ توطئه غربی-عربی علیه مقاومت اسلامی

سیاست «حفظ وحدت» دنبال شود/ توطئه غربی-عربی علیه مقاومت اسلامی

خرم‌آباد- امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: سیاست پیامبر(ص) در حفظ وحدت جامعه اسلامی، امروز نیز باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موجب عزت، کرامت و بی نیازی در دنیا و آخرت می شود.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) ۴ دستورالعمل سعادت بخش برای شیعیان دارد؛ تصریح کرد: نخست آنکه نسبت به محرمات الهی عفیف و پاکدامن باشید تا عابد و بنده خدا باشید، دوم بر آنچه که خداوند برای شما مقدر کرده راضی باشید تا همیشه غنی و بی نیاز باشید، سوم به همسایگان و دوستان همیشه نیکی و احسان کنید تا مسلمان باشید؛ چهارم با مردم چنان برخورد کنید که انتظار دارید آنان با شما برخورد کنند.

سیاست پیامبر گرامی اسلام در حفظ وحدت اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: رحلت پیامبر گرامی اسلام مصیبت بزرگی است؛ قطعا سیره و سنت پیامبر اسلام بر همه مسلمانان حجت و لازم الاجرا است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام وقتی حکومت اسلامی را تشکیل داد برای اداره جامعه اسلامی سیاست هایی را دنبال کرد که اجرای آنها برای امروز ما ضروری است، تصریح کرد: یکی از این سیاست ها، سیاست وحدت امت اسلامی بود، پیامبر به اتحاد مسلمانان و انسجام آنان اهمیت خاصی قائل بود و بین مسلمانان عقد اخوت برقرار کرد و پیمان های متعددی گرفت تا وحدت اسلامی خدشه دار نشود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز است که سیاست وحدت پیامبر را در جامعه اسلامی دنبال کنیم، افزود: دومین سیاست پیامبر گرامی اسلام حفظ روحیه مقاومت و ایستادگی امت اسلامی در برابر مثلث شوم مشرکان، یهودیان و منافقان بود؛ پیامبر تلاش کرد روحیه مقاومت اسلامی حفظ شود و مسلمانان تضعیف نشوند و ید واحده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: امروز این سیاست را نیاز داریم، دشمنان شرق و غرب دائما علیه حکومت اسلامی نقشه می کشند و چیزی که می تواند نقشه های آنان را خنثی کند، روحیه مقاومت اسلامی است.

پیامبر(ص) مردم را به سوی تمدن اسلامی دعوت کرد

آیت الله میرعمادی اصلاح سبک زندگی مردم را یکی دیگر از سیاست های پیامبر اسلام دانست و افزود: پیامبر مردم را به سوی تمدن اسلامی دعوت کرد و سبک زندگی دینی را ترویج داد؛ امروز متاسفانه سبک زندگی غربی در کشور ترویج می یابد و از سیره و سنت پیامبر دور می شویم.

وی با بیان اینکه بر ما لازم است از سنت و سیره پیامبر به عنوان الگو و سرمشق پیروی کنیم، تصریح کرد: هرکسی از این سنت و سیره پیروی کند، محبوب خدا است و خدا او را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) ولی نعمت ما است و باید از سیره و سنت این امام سرمشق بگیریم.

مقاومت توام با عزت از اصول زندگی امام رضا(ع)

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه سیره سیاسی و اجتماعی امام رضا بر دو اصل استوار بوده است، تصریح کرد: اصل اول مسئله مدارا و مهربانی با مردم است، امام رضا(ع) رئوف و مهربان است و هیچکس به ایشان متوسل نشد مگر اینکه حاجت گرفت.

وی مقاومت توام با عزت در برابر حکومت جور زمان خود را دومین اصل سیره امام رضا(ع) دانست و افزود: امام رضا(ع) در برابر مامون عباسی و هارون عباسی مقاومت کرد و با عزت و کرامت هم مقاومت کرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به حادثه تاسف بار زلزله استان کرمانشاه اظهار داشت: تعداد زیادی از هم وطنان ما در این زلزله کشته و آسیب دیدند و آمار بسیار بالا و مصیبت بسیار سنگین است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه برای مردم لرستان که ارتباط تنگاتنگی با مردم استان کرمانشاه دارند نیز این حادثه بسیار ناگوار و سنگین بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بلافاصله و در همان ساعات اولیه حادثه، پیامی را صادر کردند، رهبر معظم اتقلاب متوجه عمق حادثه شدند و پیام صادر کردند تا ملت و دولت برای کمک به مردم زلزله زده بسیج شوند.

پیام رهبر فرزانه انقلاب موجب تسلی خاطر مردم زلزله زده شد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه پیام رهبر فرزانه انقلاب موجب تسلی خاطر مردم زلزله زده شد، افزود: پس از آن نیز رهبری سران قوا را دعوت کردند و رهنمودهایی را ایراد کردند که برای حل مشکلات مردم بسیار راهگشا بود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این حادثه یک آزمون بزرگ برای مردم کرمانشاه است، آزمونی برای صبر و تحمل و بردباری در برابر مصیبت، برای مردم ایران نیز یک آزمون است، آزمونی برای کمک کردن به هم نوع، تصریح کرد: مردم در این آزمون سربلند بیرون آمدند، مردم لرستان همچون گذشته سخاوتمندانه به میدان آمدند و به مردم زلزله زده کمک کردند.

وی با تاکید بر اینکه عمق و گستردگی حادثه زلزله بسیار وسیع تر از آن است که ما تصور می کنیم، ادامه داد: بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است و برای احیا و مرمت آنها نیاز به کمک است؛ دولت به تنهایی نمی تواند این مسائل را برطرف کند لذا مردم ولایتمدار باید کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای آسیب دیدگان ارسال کنند.

توطئه غربی - عربی علیه مقاومت اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه غربی - عربی علیه مقاومت اسلامی اظهار داشت: این توطئه به شدت و با محوریت عربستان دنبال می شود؛ دشمنان در این توطئه به دنبال افزایش فشار بر ایران و تحت فشار قرار دادن حزب الله لبنان هستند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در این توطئه متحجران بدبخت عربستان به دنبال این هستند که زیرسلطه آمریکا نفس بکشند، تصریح کرد: عربستان بزرگترین جنایت را انجام می دهد، بمباران هوایی یمن را انجام می دهد و نسل کشی می کند؛ سازمان های جهانی باید جلوی این اقدامات را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه داعش در عراق و سوریه شکست خورده و پا به فرار گذاشته است، افزود: توطئه اقلیم کردستان با یک سفر سردار سلیمانی خنثی شد؛ دشمنان حالا به صورت مستقیم وارد میدان شده اند و نخست وزیر لبنان را بردند و وادار به استعفا کردند.

هرگونه اقدام عربستان علیه ایران و لبنان باعث نابودی آل سعود می شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: وزیر امور خارجه ناپخته، نااهل و سبک مغز عربستان اعلام می کند که صبر ما دیگر به پایان رسیده و نمی توانیم ایران را تحمل کنیم؛ تو خیلی کوچکتر از آنی که جلوی ایران قد علم کنی.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه هرگونه اقدام عربستان علیه ایران و لبنان باعث نابودی عربستان و آل سعود می شود، تصریح کرد: مردم لبنان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده اند و این نقشه شوم غربی- عربی ان شاء الله نقش بر آب می شود.

وی به ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی امام راحل دستور آزادی سوسنگرد را دادند، هوشمندی رهبر معظم انقلاب و اقدام به موقع سبب آزادی این شهر شد؛ رهبر فرزانه انقلاب در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشتند و مقاومت جوانان، بسیجیان و مردم توانست سوسنگرد را از وجود اشغالگران آزاد سازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: مهم ترین درسی که می توان از این وقایع گرفت؛ درس مقاومت و ولایتمداری است.

کد خبر 4147244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha