۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۸

اجرای پرفورمنسی با موضوع صلح در همایش «در جستجوی خانه دوم»

اجرای پرفورمنسی با موضوع صلح در همایش «در جستجوی خانه دوم»

مریم جلیلی در همایش «در جستجوی خانه دوم» پرفورمنسی را با موضوع صلح اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرفورمنس what race are you در همایش «در جستجوی خانه دوم» روی صحنه خواهد رفت. این پرفورمنس که به واکاوی ریشه های خشونت و تروریسم در رفتارهای نژادپرستانه می پردازد به بهانه هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران در دانشگاه تهران دانشکده ادبیات در روز ۳۰ آبان اجرا خواهد شد و تنها یک دیالوگ دارد what race are you که در طول نمایش تکرار می شود.

مریم جلیلی معتقد است این پرفورمنس که به بهانه مصایبی که بر مردم لهستان در جنگ جهانی دوم رفته، اجرا می شود در منظر وسیع تر به رفتار مردم با هم، اقوام مختلف با یکدیگر، اکثریت با اقلیت، جامعه با فرد می پردازد و نشان می دهد یک انسان ممکن است وقتی در اقلیت باشد و به بهانه اقلیت یا متفاوت بودن حقوقش نادیده گرفته شود، چطور تحت تاثیر رفتارهای نژادپرستانه به یک فرد یاغی و خشن تبدیل شود و تا وقتی حکومت ها به تروریست احتیاج دارند صلح جهانی یک رویاست.

عوامل این اجرا عبارتند از نویسنده: حسین آشوری، کارگردان: مریم جلیلی، طراحان حرکت: بهمن ناصری، کامیار صالح پور، اجراگران: حمید بوسعدی، احمد سیاه رستمی، نیلوفر عباسی، مهسا علی زاده، علی وارسته، محمد علی واعظی، کیمیا کرمی، امیرحسین هاشمی، مینا دلنواز، محمد عبدالمالکی، موسیقی: عرفان فرشی زاده و عکاس: مهدی طهماسبی.

کد خبر 4148393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha