۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

سیره امام رضا(ع) الگویی برای رستگاری جامعه امروز است

سیره امام رضا(ع) الگویی برای رستگاری جامعه امروز است

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سیره عملی امام رضا(ع) نقشه راه و الگویی برای رستگاری و سعادتمندی جامعه امروزی است که باید ترویج و تبیین شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، همچون دیگر ائمه و اجداد بزرگوارشان، آئینه تمام نمای صفات عالی نبی مکرم اسلام(ص) بود.

وی افزود: مومن برای دستیابی به درجات عالی اخلاقی و تربیتی در زندگی، نیازمند الگو و سرمشقی مطمئن است و مطابق آیات قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی و ائمه معصومین(ع)، نیکوترین و مناسب‌ترین الگو پیامبر اعظم(ص) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سیره عملی امام هشتم(ع) الگویی برای رستگاری جامعه بشری است و مناظرات علمی متعددی که این امام همام در دوران عمر خود با اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان داشتند، شخصیت بزرگ و مقام والای علمی علی بن موسی الرضا(ع) را برای همگان در تاریخ روشن کرد.

قربانپور خاطرنشان ساخت: نهادینه سازی سیره عملی امام رضا(ع) در جامعه اسلامی امروز، باید مدنظر قرارگیرد چراکه پیروی از منش و کردار ائمه معصومین(ع) عامل سعادت انسان ها است.

وی عنوان کرد: امام هشتم(ع) در زهد و پارسایی بی همتا و جمال و جلال دنیوی برای ایشان بی ارزش بود و در واقع این امام بزرگوار، عبودیت خداوند را زیور و مایه کمال و سعادت دنیوی و اخروی می‌دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امام هشتم(ع) همچون ائمه دیگر، تا آخرین روزهای عمر پربرکت خود، در مسیر ابلاغ و ترویج سنت پیامبر اکرم(ص) تلاش کرد و در راه تفسیر و تبیین آیات قرآن تلاش گسترده ای انجام داد.

قربانپور همچنین با اشاره به اعزام روحانیون مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی طی دهه پایانی ماه صفر گفت: تبیین جایگاه ولایت و امامت، شناخت سیره عملی ائمه(ع) و ارائه الگوهای مناسب برای نسل جوان با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی انجام می‌شود و به این وسیله سطح آگاهی و درک عمومی مردم نسبت به مباحث دینی و معنوی ارتقا می یابد.

کد خبر 4148592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha