۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۱

رئیس حوزه هنری فارس:

مدافعان حرم با جان خویش وحدت اسلامی را تبیین کردند

مدافعان حرم با جان خویش وحدت اسلامی را تبیین کردند

شیراز-رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به اهمیت مفاهیم دفاع از حریم و حرم حضرات اهل بیت (ع) و وحدت اسلامی، گفت: مدافعان حرم جان خویش رابرکف نهاده اند تامفهوم وحدت اسلامی را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم اللهی که در همایش بزرگ ادبی مئافعان آفتاب و وحدت اسلامی سخن می گفت،افزود: حضور خانواده هایی از جامعه مدافعین حرم فاطمیون در این مجلس بار دیگر ثابت می کند که دفاع از اندیشه و عقیده فراتر از خط کشی های معمول اعم از نژاد و مرز و جغرافیاست و مدافعان حرم اعم از حیدریون و فاطمیون و شهدای آنها این امر را با خون سرخ خویش اثبات کردند.

رئیس  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: شهدا نیاز به بزرگداشت ندارند، شهید و شهادت نیازمند تجلیل و یادمان و نکوداشت نیست بلکه این ماییم که به شهیدان و یاد و حضور آنان نیاز داریم تا خویش را در آیینه یاد آنان ببینیم.

وی گفت: اگر به درستی و با درک معرفت و جایگاه ارزنده و متعالی و والای شهیدان و نگرشی زیبا به مفهوم مقدس شهادت بنگریم می بینیم که امشب نیز ما برای شهیدان برنامه نگرفته و کسی را دعوت نکرده ایم بلکه این شهدا هستند که همه ما را دعوت کرده اند.

کرم اللهی گفت: ایران تابلوی یکدست و زیبایی از همه قومیت هاست و مذاهب مختلفی در آن وجود دارند هفته وحدت نیز فرصت بزرگ و ارزنده ای است تا بتوانیم این همدلی را تقویت کنیم. خصوصا مسلمانان که مشترکات مذاهب مختلفشان فراتر از اختلافاتشان است.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم وحدت و نقش آن در جهان امروز گفت: فراتر از مرز نیست مساله همین است. در جهان سلام تفکرات تکفیری و سلفی با وحدت مشکل داشته و با آن مخالف هستند. داعش و گروه هایی مانند که دشمن مدافعین حرم هستند دشمنان وحدت نیز هستند.

رئیس  حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از نقش و جایگاه امام جمعه شهر صدرا گفت: حضور شخصیتی ادیب و صاحب قلم در شهر صدرا به عنوان شهری نوبنیاد می تواند زمینه ساز رشد و توسعه فرهنگی این شهر و کمک به فرهنگ عمومی شیراز شود.

وی از همراهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در برپایی هفته فرهنگی عنری اشراق ویژه طلاب و فضلای هنرمند حوزه های علمیه سراسر کشور قدردانی کرد و گفت: همراهی و همدلی این عزیزان و حضور جمعی از هنرمندان و صاحب نظران حوزه های علمیه که بخشی از این عزیزان در این نشست که بخشی از برنامه های این هفته است شعرخوانی دارند قابل تقدیر است.

کرم اللهی به همراهی رسانه ها در انعکاس این رویداد اشاره کرد و گفت: همراهی بی دریغ مدیرکل و همکاران پرتلاش صداو سیمای مرکز فارس در  انعکاس این هفته بی نظیر بود. علاوه بر آن خبرنگاران و همکاران رسانه های نوشتاری روزنامه ها و خبرگزاری ها نیز همدلانه ما را یاری کردند.

کد خبر 4164909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha