۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰

قائم مقام وزیر نیرو:

۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب و برق وارد شده است

۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب و برق وارد شده است

کرمانشاه- قائم مقام وزیر نیرو گفت: در زلزله اخیر، در بخش‌های تامین و توزیع برق، آب شرب و تامین آب و شبکه های آبیاری و زهکشی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو و مهندس پاکروح معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به استان کرمانشاه از تاسیسات آبرسانی در مناطق زلزله زده شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین بازدید کردند.

قائم مقام وزارت نیرو در سفر به کرمانشاه پس از بازدید از مناطق زلزله زده گفت: در بخش‌های تامین و توزیع برق، آب شرب و تامین آب و شبکه های آبیاری و زهکشی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

ستار محمودی با بیان اینکه این خسارت‌ها در حوزه آب ۳۰۰ میلیارد تومان و در بخش برق ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده، اظهار داشت: در فاز اول که بخش زیادی از آن انجام شده و بخشهایی در حال انجام است هدف پایداری زیر ساخت‌ها است اما برای برگشتن به وضعیت قبل نیازمند سرمایه‌گذاری و اعتبارات بلند مدت هستیم.

وی اظهار داشت: آب و برق اضطراری در همان ساعت اولیه بحران و روزهای اول وصل شد و پس از آن در روزهای پس از آن مسئولان و مدیران کشوری و استانی دست به دست هم دادند تا با توجه به استانداردهای تعریف شده برق را در اختیار آسیب دیدگان و دستگاه های خدمات رسان بگذارند.

محمودی با اشاره به اینکه آب و برق رسانی به چادر ها باید به میزان و حجم محدود عرضه شود، گفت: به خاطر حفظ امنیت و مشکلات بعدی نمی توانیم حجم زیاد نیروی برق به چادر ها اختصاص دهیم.

 وی گفت: همزمان با اسکان دائم در حوزه زیرساختها باید با امکاناتی بیش از گذشته به این منطقه خدمت رسانی شود چراکه در سالهای دفاع مقدس بخش زیادی از این امکانات دچار آسیب شد و نیازمند توسعه بیشتر است.

وی توپوگرافی و موقعیت کوهستانی منطقه را نیازمند سرمایه‌گذاران خاص دانست و تصریح کرد: امیدواریم با منابع داخلی وزارت نیرو، دولت و مجلس اعتبار مناسبی برای ساخت زیرساخت‌ها بهتر از روز اول تخصیص داده شود.

قائم مقام وزیر نیرو ضمن تشکر از زحمات همکاران شرکت آبفا استان کرمانشاه در خصوص خدمات رسانی به مردم، با توجه به ثبات نسبی ارایه خدمات خواستار ادامه فعالیت های امدادی علی الخصوص در قسمت روستاها شدند.

کد خبر 4171603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha