۲ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳

استاندار گیلان مطرح کرد؛

پافشاری برموضع سختگیرانه در دستگاه ها سد راه اجرای طرح ها می شود

پافشاری برموضع سختگیرانه در دستگاه ها سد راه اجرای طرح ها می شود

صومعه سرا-استاندار گیلان تأکید کرد: پافشاری برخی دستگاه ها برموضع سختگیرانه سبب می شود که نتوانیم گام های مثبت در بخش های مختلف به ویژه اشتغال زایی در استان گیلان برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه سرمایه گذاری های جدید در سطح استان بهترین اقدام برگزاری جلسات با حضور ستاد اقتصاد مقاومتی است.

 وی با اشاره به اینکه در این راستا باید سرمایه گذاران مشخص و شناسایی، تقاضای آنها برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از سوی مسئولان شهرستان دریافت شود، افزود: در صورت نیاز با دستگاه مربوطه در سطح استان نیز هماهنگی های لازم انجام شود و سپس در جلسه کارگروه و ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و سپس تصمیم گیری شود.

 استاندار گیلان با بیان اینکه انجام این روند سبب می شوند که مسئولان با اشرافیت کامل به موضوع در جلسه ستاد حاضر شوند، گفت: با اجرای طرح های ارائه شده در این جلسه انتظار می رود برای بیش از هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود که به این دلیل باید مسئولان توجه بیشتری برای تسهیل امور مربوط به آن انجام دهند.

 وی با تأکید براینکه اکثر مشکلات موجود در مسیر این سرمایه گذاری ها در سطح استان قابل حل است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری همه سازمان ها اعم میراث، محیط زیست و سایر نهادها تقریبا اختیارات لازم به استان ها تنفیذ کرده اند.

سالاری در ادامه با بیان اینکه در برخی موارد خود سازمان ها در سطح استان برای هم سخت گیری می کنند، یادآورشد: این روند باید تغییر کنند و دستگاه ها برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه های مختلف باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به ظرفیت کشت صنوبر در شهرستان صومعه سرا و جایگاه آن در کشور، افزود: در جلسات گذشته در این زمینه تصمیم گیری شده و ۵۰۰ هکتار برای کشت صنوبر آگهی شده است و دستگاه های مربوطه باید موضوعات و مشکلات این حوزه را در بین خود حل و فصل کرده تا با مانعی همراه نشود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه کشت صنوبر نیاز به آب ندارد می توانیم با دادن اراضی ملی نه به عنوان مالکیت بلکه تنها برای کشت صنوبر و ایجاد درآمد برای خانوارها و همچنین ایجاد اشتغال گام مثبتی در این زمینه برداریم.

وی با تأکید براینکه هیچ دلیلی برای ایجاد مانع در این مسیر وجود ندارد، گفت: در زمینه منطقه هفت دغنان شهرستان صومعه سرا نیز دستگاه های مربوطه طی نشستی مسائل و مشکلات را حل کنند.

سالاری با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال دستگاه می توانند برخی از قوانین خود را در راستای انجام این مهم چشم پوشی کنند، افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای انجام اقدامات مهم تر از برخی از حوزه ها چشم پوشی می شود.

وی با اشاره به اینکه ایستادن دستگاه های بر موضع سختگیرانه خود سبب می شود که نتوانیم هیچ اقدام و گام مثبتی انجام در راستای توسعه در بخش ها و حوزه های مختلف انجام دهیم، تأکید کرد: نتیجه این موضع گیری ها این می شود که امروز بیکاری به یک معضل اساسی برای جامعه تبدیل شده است.

کد خبر 4180446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha