۴ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۱۸

وزیر نیرو:

پروژه های انتقال آب بدون اصلاح روش های مصرف مشکلی را حل نمی کند

پروژه های انتقال آب بدون اصلاح روش های مصرف مشکلی را حل نمی کند

کرمان - وزیر نیرو با اشاره به اینکه چگونگی مصرف آب باید دغدغه کنونی ما باشد، گفت: پروژه های انتقال آب بدون اصلاح روش های مصرف مشکلی را حل نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت استاندار کرمان این استان یکی از پایلوت های مصرف صحیح همه منابع مهم زیستی محیطی به ویژه آب شود.

وی افزود: در این دوره وزارت نیرو متکی و محتاج به ظرفیت های علمی کشور است و ما وارد دوران مدیریت تقاضا و مصرف شده ایم.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش می شود در این دوره سیاست ها و برنامه ها متکی بر روش ها و برنامه های نوین و موثری باشد تا از منابع محدود در دسترس به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و در این زمینه دانشگاهیان می تواند کمک های فراونی داشته باشند.

اردکانیان با بیان اینکه کرمان از معدود استان هایی است که شورای حفاظت از آب در آن فعال  شده است، تصریح کرد: باید سال های پیش برای مصرف صحیح آب در کشور برنامه ریزی می شد و امروز امیدواریم برای این مساله دیر نشده باشد.

اردکانیان عنوان کرد: بیشتر از توجه به منابع آب جدید که خود آن هم یک ضرورت است امروز دغدغه همگی ما باید چگونگی مصرف آب موجود باشد، زیرا هر آب جدیدی هم بعد از چند وقت تبدیل به آب موجود می شود.

وی با اشاره به اینکه چگونگی مصرف آب باید دغدغه کنونی ما باشد، گفت: در صورت عدم اصلاح روش های مصرف آب، سرمایه گذاری های سنگین و صرف وقت فراوان برای انتقال آب مشکلی را از این نسل و نسل های آینده حل نمی کند.

کد خبر 4182758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha