۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲

مدیر کل فناوری اطلاعات اردبیل:

۵۰۰ روستای اردبیل سال آینده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

۵۰۰ روستای اردبیل سال آینده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

اردبیل - مدیر کل فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان سال آینده ۵۰۰ روستا در این استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رزمی ظهر سه شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: تا پایان سال ۹۲، حدود ۷۲ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز بود که در وضعیت فعلی به ۹۳۵ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۶۰۰ روستای دارای سکنه در استان داریم، اضافه کرد: تا پایان سال آینده تجهیز ۵۰۰ روستای دیگر به اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: علاوه بر این تا پایان سال ۹۲، دو شهر در استان به امکانات ۳G مجهز بوده که در حال حاضر تمامی ۲۶ شهر به این امکان مجهز شده است.

رزمی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی در ۱۸ شهر امکانات ۴G دایر است، ادامه داد: تا پایان سال تجهیز هشت شهر دیگر را در دستور کار داریم.

وی همچنین به نصب ۲۵ دستگاه ATM در روستاهای استان اشاره و تصریح کرد: هفته آینده این پروژه در روستای نیارق به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان با  یادآوری اجرای ۱۸۹ میلیارد تومان پروژه در سال گذشته بیان داشت: تا پایان امسال نیز ۹۶ میلیارد تومان پروژه اجرا خواهد شد.

رزمی افزود: در راستای اشتغال زایی در حوزه فن آوری اطلاعات ۱۵ نشست تخصصی اشتغال و پنج رویداد استارت آپ ویکند و هشت برنامه دورهمی برگزار شده و مرکز شتابدهنده نیز در استان دایر شده است.

وی به انعقاد ۲۴ تفاهم نامه در قالب طرح تکاپو در استان اشاره و تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه های همکاری با شرکت های ملی و استانی اجرای ۴۵ پروژه تعریف شده است و پیش بینی می شود در صورت اجرا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان جذب شود.

کد خبر 4201371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha