۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳

مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان:

۶۵ درصد از جمعیت اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی است

۶۵ درصد از جمعیت اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی است

گلپایگان- مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان گفت: از جمعیت ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار آنها تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که بالغ بر ۶۵ درصد از جمعیت را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گورابی ظهر شنبه، در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات صنعتگران و مدیران شرکت های صنعتی شهرستان گلپایگان مرتبط با امور بیمه کارگران اظهار داشت: ما خادم صنعتگران و بیمه شدگان و نماینده سه ضلع صاحبان اصلی صندوق تأمین اجتماعی هستیم که ۹۰ درصد از منابع ما از محل حق بیمه پرداختی از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان تامین می شود.

وی افزود: با الهام از قانون تأمین اجتماعی هیچ فرقی بین یک بیمه شده شاغل در یک کارگاه و کارمندان در دوران پس از بازنشستگی نیست و تمامی آنها همان حق بیمه را نه بیشتر و نه کمتر دریافت می کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارآمدترین قوانین مربوط به قوانین تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: بدین روال برای فرد مشغول به کار و یا مشمول تازه به دنیا آمده قانون به یک صورت تعریف و فراگیر است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان اصفهان حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: بالغ بر ۶۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی بوده و از مستمری و پرداخت مقرری به همراه بیمه بیکاری افراد تحت تکفل حدود ۶۰۰ هزار نفر استفاده می کنند که معیشت آنها از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اذعان به اینکه حدود ۱۲ درصد جمعیت استان مستمری بگیر هستند که اگر یک روز حقوق آنها معوق شود نظم اقتصادی شان به هم می خورد، اظهار کرد: ما تمامی تعهدات خود نسبت به امور مربوط به بیمه شدگان را مقدس می دانیم و خود را عاری از نقص ها ندانسته و امیدواریم در کنار دیدن نیمه خالی لیوان، نیمه پر آن نیز مشاهده شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد سال گذشته تأمین اجتماعی در استان اصفهان ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده، افزود: در همین راستا و در حوزه تعهدات غیردرمانی بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال هزینه های مالی ما بوده است که حدود ۵۰ درصد کاهش منابع داریم و بدین لحاظ در شرایط خوبی قرار نداریم اما این دلیل نمی شود که به کارفرمایان فشار بیاوریم و پول بگیریم.

گورابی با تأکید بر اینکه مدیران بخش های مختلف صنعتی، کارگاهی و ... مشکلات خود را به مدیریت شهرستان و استان منتقل کنند، تصریح کرد: وظیفه ما برخورد با موارد ادعایی و کارمندانی است که احیاناً با ارباب رجوع بد رفتار کنند و ما نباید بگذاریم یک کارمند آبروی سازمان و یا آبروی کارفرما را ببرد، این کمترین انتظاری است که شما باید از نظام داشته باشید.

وی بیان داشت: مدیران رده های مختلف زمانی می توانند قوام داشته و توانمند باشند که کارفرمای توانمندی باشد و اگر کارفرما دچار مشکل و بحران اقتصادی باشد طبیعتاً ما نیز محکوم به شکست هستیم چون منافع ما مشترک است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان مطالبات تأمین اجتماعی استان از کارفرمایان در سال ۹۵ بالغ بر هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: در سال ۹۶ این مطالبات ۱۱ هزار میلیارد ریال با افزایش حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه برابر موادی از قانون تأمین اجتماعی یکی از وظایف ما بازرسی از مراکز مختلف است، تصریح کرد: طبق این مواد بازرس وظیفه دارد برای کنترل نظارت و تفاوت بین کارفرمایان خوش حساب و آنانی که از پرداخت خودداری می کنند نظارت کرده و جرایم را مدنظر قرار دهند و بازرسی از دفاتر از جمله دیگر وظایف بوده که بر اساس آن کارفرمایانی که نام کارگران را برای بیمه رد نکنند را مورد جریمه قرار می دهند.

گورابی افزود: از ۱۹ صندوق تأمین اجتماعی ۱۸ صندوق آن وابسته به دولت و تقریباً ورشکسته هستند اما در سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ اینکه برای مستمری بگیران باید تأمین نیاز مالی صورت گیرد ورشکستگی مفهومی ندارد و اگر دو روز حقوق این مستمری بگیران دیر شود زلزله بالاتر از هشت ریشتری کشور را فراهم می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه علیرغم کمبود نقدینگی و شرایط بحرانی در این راستا قدم به قدم به دنبال توسعه درمانگاه در اقصی نقاط کشور هستیم، افزود: در استان اصفهان بیش از پنج هزار مترمربع توسعه و نوسازی مراکز درمانی داشتیم و این را وظیفه خود دانسته زیرا ما هم می خواهیم از این مراکز استفاده کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به درخواست صنعتگران شهرستان های گلپایگان و خوانسار بیان داشت: شما صنعتگران صاحبان صندوق تأمین اجتماعی هستید و در راستای اینکه به عدم دقت لازم ابلاغ الکترونیک اذعان می کنید ما به دنبال حل این مشکلات باشیم زیرا شما هستید که اشتغال را در کشور ایجاد می کنید و ما هم باید ضمن حمایت، امنیت را برای شما ایجاد کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که بدهی برای هیچ مدیر کارگاه و صنعتگری ایجاد نشود، افزود: قدمی که ما برای صنعتگران برداشتیم بخشودگی جرایم بوده است.

کد خبر 4224463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha