۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۴۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

ورودی های بیرجند زیبنده نیست/ضرورت توجه به زیباسازی شهری

ورودی های بیرجند زیبنده نیست/ضرورت توجه به زیباسازی شهری

بیرجند- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ورودی های بیرجند زیبنده شهری فرهنگی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی عربی ظهر چهارشنبه در ستاد خدمات سفرهای نوروزی بیرجند بیان کرد: ورودی های بیرجند زیبنده شهری فرهنگی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید ورودی های شهر بیرجند مورد بررسی قرار گیرند، افزود: همچنین فضای شهری باید به عنوان نقطه  گردشگری زیباسازی شود.

عربی با بیان این که باید داشته های شهری را به محصول گردشگری تبدیل کنیم، اظهار کرد: باید بهترین فضاهای گردشگری را برای مسافران مهیا کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای برنامه های موسیقی محلی می تواند یک فرصت برای جذب گردشگر باشد که باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی سال گذشته رتبه دوم در بحث ارزیابی ۱۰ شاخص خدمات گردشگری و سفر در کشور را کسب کرد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: طی سال جاری ۲۰ مورد تقاضای ایجاد تاسیسات گردشگری در بیرجند داشتیم.

حسنعلی فولادی با اشاره به جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان بیرجند بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۸۶ نفر از جاذبه های تاریخی و ۲۸ هزار و ۷۴ نفر از جاذبه های طبیعی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون  ۳۲ هزار نفر در مجتمع های خدماتی بیرجند اسکان یافتند، افزود: شهرستان بیرجند ظرفیت های گردشگری زیادی داشته که باید زیرساخت های جذب گردشگران در آن مهیا باشد.

فولادی با اشاره به پروژه های نیمه تمام گردشگری در بیرجند بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته۳۰۰ میلیون تومان در راستای پروژه های نیمه تمام تسهیلات به واحدهای گردشگری بیرجند پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۹۰ مورد بازرسی مشترک از ۴۰ واحد گردشگری بیرجند داشتیم و اقامتگاه بوم گردی خانه پدری خراشاد را به بهره برداری رساندیم.

کارشناس پشتیبانی فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: حضور گردشگران باعث معرفی ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی استان بوده و باید این امر را مورد توجه قرار دهیم.

مرتضی میربیان کرد: هر ساله همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، روحانی در پایانه های مسافربری و ورودی شهر مستقر شده و به بیان مسائل دینی می پردازد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی در پایانه های مسافربری برای کودکان و اعزام روحانی مستقر به مساجد داخل پارک ها را از دیگر اقدامات در تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

کد خبر 4227981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha