۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶

فرمانده ناجا:

کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز در صدر جرایم سایبری

کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز در صدر جرایم سایبری

فرمانده ناجا گفت: کلاهبرداری های مالی، برداشتهای غیرمجاز از حسابهای بانکی در صدر جرایم سایبری است و امسال جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست سالانه روسای پلیس فتا و معاونان حوزه مرکزی، در جمع خبرنگاران با تقدیر از حضور و زحمات اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروز نشست سالانه روسای پلیس فتا و معاونان حوزه مرکزی برگزار که در این نشست مأموریت و عملکرد سال جاری این پلیس بررسی و اولویت های آن برای سال آینده در حوزه فضای مجازی نیز اعلام شد.

وی با بیان اینکه بحمدالله پلیس فتا با ظرفیت و توان خوبی که دارد، اقدامات مطلوبی انجام داده است، گفت: امسال جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته در حالیکه کشفیات این حوزه افزایش ۸۴ درصدی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در تلاش هستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه ، پرونده های این حوزه را در اسرع وقت پیگیری و به نتیجه برسانیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: امروز از طریق ویدئو کنفرانس نیز هفت آزمایشگاه ادله دیجتیال راه اندازی شد و انشاء الله از این ظرفیت ها برای تحقق بیشتر اهداف بهره ببریم .

وی یادآور شد: استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، یزد، چهارمحال بختیاری و تهران بزرگ از جمله استان هایی بودند که هفت آزمایشگاه ادله دیجتیال، امروز در آنها راه اندازی شد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امروز در ۱۴۰ نقطه از کشور پلیس فتا داریم و امید است تا سال آینده این میزان، ۳۰ درصد افزایش یابد البته باید بگویم تمام کشور و استان ها تحت پوشش پلیس فتا هستند.

سردار اشتری، کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی مردم را در صدر جرایم سایبری معرفی کرد و افزود: انشاء الله با هوشیاری بانک ها و مردم جرائم در این حوزه کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش فضای مجازی در وقوع پدیده های اجتماعی، عنوان کرد: امروز در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و ... مسائل و تهدیداتی وجود دارد که حوزه فضای مجازی در وقوع آنها نقش قابل ملاحظه و تأثیرگذاری دارد، خوشبختانه پلیس فتا توانسته با پیش بینی ها، اقدامات مطلوبی انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت هوشمندانه فضای مجازی ، بیان کرد: از مسئولان محترم این حوزه می خواهم فضای مجازی به ویژه در مواقع حساس با هوشمندی ، درایت و توانمندی، مدیریت بیشتری شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره جرایم پولشویی، مطرح کرد: خوشبختانه امروز شاهد یک ارتباط و تعامل خوب بین موسسات مالی ، اعتباری ، بانک ها و مراکزی که به نوعی با پول سروکار دارند، هستیم البته این ارتباطات در شکل ایده آلی نیست و انشاء الله بهتر شود ولی در تلاش هستیم با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه از وقوع جرایم جلوگیری کنیم.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص ارزهای دیجتیال و موضع پلیس، گفت: موضع پلیس؛ موضع مسئولان اقتصادی کشور است و در راستای اهداف مد نظر به مسئولان کمک می کنیم، همواره در تلاش هستیم تجهیزات را به روز و اشراف پلیس را بر موضوعات این چنینی توسعه و تقویت کنیم و هرمقداری که مسئولان تقاضای کمک داشته باشند ما آماده همکاری و تعامل هستیم./

کد خبر 4236412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha