۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳

مهر گزارش می دهد:

آبشاری در دل جنگل های گیلان/دودوزن را از نزدیک ببینید

آبشاری در دل جنگل های گیلان/دودوزن را از نزدیک ببینید

شفت-آبشار دودوزن با ارتفاع ۵۴ متر، در قلب بافت جنگلی و زیبا در شهرستان شفت واقع شده که دارای طبیعت بکر و زیبا است و سفر به این منطقه خاطرات فراموش نشدنی به یادگار می گذارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- مریم اصغری: تعطیلات نوروز و شروع مسافرت و گردش های خانوادگی فرصتی برای دیدن مناطق زیبا و دل انگیز بهاری به ویژه در استان سرسبز گیلان است که در فصل بهار به هرگوشه آن که نگاه می کنید تکه جدا شده ای از بهشت خداوند را می بینید.

شفت یکی از شهرستان های زیبای استان گیلان است که با وجود ناشناخته بودن و کمتر توجه کردن مسئولان به آن طی سال هایی که از شهرستان شدن آن می گذرد در دل خود گنجینه ای بزرگ از مناطق بکر طبیعی، زیارتی و سیاحتی و گردشگری و تاریخی دارد که چشمان هر بیننده ای را می نوازد. این شهرستان از شمال شرق به شهرستان رشت و از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از غرب به شهرستان فومن وصومعه سرا محدود است.

تعطیلات به یادماندنی در مناطق گردشگری شفت

از امامزاده ابراهیم(ع)  که به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده گرفته تا ۴ منطقه نمونه گردشگری آن همانند امامزاده اسحاق، چوبر، سیاهمزگی و مژدهه تا سد خاکی سقالکسار و منطقه سیاحتی، زیارتی سیاهمزگی و آبشار دودوزن، پارک جنگلی چناررودخان با مردمانی مهمان نواز و خاکی همه و همه تنها گوشه ای از زیبای فراوان این شهرستان کم برخوردار و به نوعی محروم است.

در میان همه این زیبایی، طبیعت آبشار دودوزن در این شهرستان چیز دیگری است که هر بیننده را به وجد می آورد.

طنین آوای گوش نواز آب در دل جنگل های زیبا

حضور در این منطقه با وجود آن همه زیبایی بصری، آرامشی برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد که شاید در کمتر مکانی بتوان به این آرامش دست یافت.

قرار گرفتن این آبشار در میان انبوهی از بافت های جنگلی را می توان یکی دیگر از دلایل زیبایی این آبشار برشمرد. زمانی که برای رسیدن به این آبشار از جاده های اصلی شفت عبور می کنید تازه دیدنی ها و زیبایی های طبیعی شروع می شود هر چقدر که جلوتر می روید زیباها بیشتر و شما از حضور در آن منطقه خوشحال تر می شوید.

در کنار این طبیعت، روستاها و اهالی با صفای آن نیز خاطره این سفر به ماندنی را برای مسافران بیاد ماندنی تر می کند. برای رسیدن به آبشار دود وزن باید ازمسیر احمدسرگوراب گذشته و روستای شالما، سفید نرگس، بازارچه علیسرا، بقعه آقا سید کاس و آقا سید رضی و سیاه نرگس را پشت سر بگذارید تا به روستای خرم کش که خود نیز به تنهایی می تواند یکی از روستاهای زیبا و دیدنی باشد برسید. در کنار همه این روستاها و گذر از همه این مناطق تنها چیزی که شما را تنها نمی گذارد و دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه دست از سرتان بر نمی دارد صدای جوش و خروش رودخانه ای است که از آبشار سرچشمه می گیرد و تا رسیدن به مقصد و سرچشمه اصلی شما را تنها نمی گذارد.

ثبت خاطرات زیبای سفر با گرفتن عکس بر روی پل چوبی

بعداز اینکه ۲۴ کیلومتر از شهر شفت دور شدید کم کم تابلوی راهنمای به سمت آبشار دود وزن رخ نشان می دهد از این به بعد دیگر مسیر سنگ فرش بوده و گذر از مسیر پلکانی شما را به فضای زیبا و چشم نواز آبشار با آن هوای خنک و قطرات آبی که بعداز سقوط از کوه به اطراف پاشیده می شود، می رساند در طول مسیر پلکانی خانه های تخریب شده دست فروشان همه نشان از وجود زندگی در گذشته و حال است.

بعد از پشت سر گذاشتن قسمتی از مسیر سنگ فرش شده در ۱۰۰ متری آبشار قرار گرفته و نخستین و زیباترین صحنه و تصویر از آبشار در مقابل چشمان شما نمایان می شود. براساس گفته ها ارتفاع این آبشار ۵۴ متر است.

آب این آبشار از چشمه دودوزن سرچشمه می گیرد و پس از عبور از آبشار در رودخانه ای جاری می شود و زمین های روستایی پایین دست را سیراب می کند.  زمین شناسان بر این باورند که عمر این آبشار زیبا به ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال می رسد. در کنار آبشار سرویس بهداشتی وجود داشته و همچنین قسمتی به عنوان نمازخانه در نظر گرفته شده است.

خوردن غذاهای محلی درآلاچیق های چوبی حاشیه آبشار

مسافران برای تأمین اقلام غذایی مورد نیاز خود می توانند از بوفه کوچک اطراف آبشار خوراکی ها و آب معدنی و همچنین از کلبه کوچکی با آلاچیق های اطرافش، غذاهای محلی را تهیه کنند.

شهرستان شفت مناطق گردشگری، طبیعی، زیارتی و جنگلی بسیاری دارد که با توجه به بکر و ناشناخته بودن برای گردشگران حضور در این مناطق می تواند لذت و خاطرات خاصی به همراه داشته باشد.

کد خبر 4258347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha