۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵

معاون امور بازرگانی و اقتصادی وزارت صنعت:

واردات در صورت مدیریت تعرفه ها تهدید کالای ایرانی نیست

 واردات در صورت مدیریت تعرفه ها تهدید کالای ایرانی نیست

قزوین- معاون امور بازرگانی و اقتصادی وزارت صنعت گفت: واردات تهدید نیست وبا مدیریت تعرفه، مبارزه با قاچاق، نوسازی واحدها و تسهیلات کم بهره می توان از کالای ایرانی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل یونس سینکی معاون امور بازرگانی و اقتصادی وزارتخانه، عباس تابش مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی، سونیا پوریامین مشاور رسانه ای و نادره رضایی مشاور اجتماعی و رمزی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت خانه در راستای عملیاتی کردن حمایت واقعی از تولید کالای داخلی و رفع موانع در سفر چهار روزه به استانهای کشور امروز در قزوین با صنعتگران واصناف قزوین راههای حمایت از تولید داخلی را بررسی کردند.

یونس سینکی در نشست با اصناف، صنعتگران و تولیدکنندگان استان قزوین که روز دوشنبه در اداره صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که صنعتگران ما در تولید ناخالص ملی بیش از ۴۱ درصد و اصناف ۱۷.۱ درصد نقش دارند باید از این جایگاه بخوبی استفاده کرده و راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی را پیدا کنیم.

سینکی تصریح کرد: یافته های فعالان اجتماعی بویژه اصناف بسیار بالاتر از حوزه کاری آنها در بخش اقتصادی است و باید از این نقش برای رونق فضای کسب و کار استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: باید با بهره گیری از دیدگاه اصناف و تولیدکننده و صادرکنندگان نگاه جدیدی به موضوع پیدا کرده و در تصمیم گیری بهتر عمل و از شرایط به سلامت عبور کنیم.

وی اضافه کرد: اصناف در گذشته در مسائل اجتماعی جریان ساز بودند و نمی توان این نقش را نادیده گرفت زیرا بازارها فقط سنبل اقتصاد نبوده بلکه یک سرمایه اجتماعی ارزشمند است که امروز هم باید احیا شود.

سینکی یادآورشد: گمشده امروز ما در اقتصاد فقط اخلاق است و این کمبود باید برطرف شود تا اعتماد به بازار چون گذشته شکل بگیرد.

اصناف ابزار جریانات سیاسی نشوند

وی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه اصناف نگران آنها هستیم این است که اصناف نباید ابزار و دست مایه امور و جریانات سیاسی شوند زیرا اگر شما وارد بازی های سیاسی شوید جایگاه خود را از دست خواهید داد.

معاون وزیر صنایع اظهارداشت: در حوزه اصناف نیازمند تشکلهای حرفه ای و آموزش تخصصی هستیم لذا لازم است فعالان اتحادیه های صنفی هم کمی جوانتر و پویا شوند.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی، اصناف و تولیدکنندگان ظرفیت های بسیار خوبی دارند که وظیفه داریم با نشست های تخصصی، مذاکره و تعامل منطقی از دیدگاههای تجربی و علمی شما برای پیشبرد امور و تصمیم گیریها استفاده کنیم.

سینکی اظهارداشت: نباید رسالت خود را در همه شرایط فراموش کنیم، اگر مقام معظم رهبری شعار سال را مطرح نکرده بودند براستی کدامیک از ما مسئولان با این عزم جدی تلاش می کردیم وارد میدان عمل شده و از تولید اینگونه حمایت کنیم.

کسانی که تریبون دارند اوضاع اقتصادی را بر هم نزنند

معاون امور بازرگانی و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت  یادآورشد: گاهی اوقات برخی افرادی که تریبونهای رسمی را در اختیار دارند با موضع گیری و سخنان خود اوضاع اقتصادی را به هم می ریزند که شرایط در بازارهایی مانند ارز و سکه از کنترل خارج می شود.

وی اضافه کرد: بازرگانی و صنعت هرگز در تقابل با صنعتگران و تولیدکنندگان گام برنمی دارد بلکه رفتار اجتماعی مسیر ها را مشخص می کند و بدیهی است توجه به تسهیلات کم بهره و نوسازی واحدها ضروری است.

واردات تهدید کشور نیست/ ضرورت مدیریت تعرفه ها در واردات

سینکی از تغییر روشها در برخی کارها به عنوان راهکار مقابله با مشکلات یاد کرد و اظهارداشت: به جای نگرانی در خصوص واردات کالا باید مدیریت تعرفه را اعمال کنیم و بدانیم اگر درست رفتار کنیم به هیچوجه واردات برای کشورمان تهدید تلقی نمی شود.

وی بیان کرد: در تولید کیفی محصول هیچ مشکلی نداریم و قادریم با برنامه ریزی منسجم و اصولی و نیز استفاده از ظرفیت های موجود در صحنه رقابت گامهای ارزشمندی در حمایت از تولیدات داخلی برداریم.

کد خبر 4266979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha