۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۰۰

با شرکت ۵۴ راس اسب؛

هفته دوم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

هفته دوم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد با شرکت ۵۴ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد عصر پنجشنبه ۵۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب دادلی گراش زودتر از خط پایان گذشت و یعقوب انفاس با اسب آهوی نوروزی و آق اویلی بشگرد با اسب لوتو سیاه پوش به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت امتیازی به مسافت هزار متر بود که کمال دلیجه عطا با اسب طهران عنوان اول را به دست آورد و ستار مهرانی با اسب روجیک و پیمان قلرعطا با اسب شنگول به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد سه و چهار ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان محمد اودک با اسب هج پرنس موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب اندی هج و نورمحمد فیض الله با اسب ویلسون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب آل مرد زودتر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب لندی و آرمین آق آتابای با اسب تامارا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۰ تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب طاها نور نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری و کمال دلیجه عطا با اسب اریس نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب زلیخا سیاه پوش موفق به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب آی سو سرمدی و بنیامین جرجانی با اسب فولاد سنجر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

بنیامین جرجانی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، بنیامین جرجانی با کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، کمال دلیجه عطا و آق اویلی بشگرد هر کدام یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کردند، قربان محمد اودک موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد و نورمحمد بهادر یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4269940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha