۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸

فرماندار دماوند:

برآورد اولیه خسارت برف در باغ های دماوند ۲۵۰ میلیارد تومان است

برآورد اولیه خسارت برف در باغ های دماوند ۲۵۰ میلیارد تومان است

دماوند– فرماندار دماوند گفت: برآورد اولیه خسارت برف در باغ های دماوند ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر مجید صفری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بحث توسعه پایدار شهرستان دماوند سعی کرده ایم که توسعه روستایی را داشته باشیم که از اهمیت بالایی برخوردار است.

صفری افزود: دماوند،دارای بخش رودهن است که شامل ۲ شهر و ۱۱ روستا نیز می باشد و در بخش مرکزی شامل ۳ شهر و حدود ۵۵ روستای فعال و دارای سکنه است، لذا میطلبد که برای بحث توسعه روستایی برنامه های ویژه ای داشته باشیم.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه بدون توسعه شهر توسعه روستاها امکان پذیر نمی باشد گفت: برای انجام بسیاری از عوامل توسعه روستایی نیازمند هماهنگی  با شوراها و شهرداران شهرهای همجوار می باشیم که این نیاز منجر به تشکیل شورای هماهنگی بخش شد و خوشبختانه موضوعات خوبی مطرح شد و هدف از تشکیل این جلسه بررسی و بازگویی مسائل بود.

وی مباحث مهم مطروحه در جلسه را موضوع بافت های فرسوده روستایی و برنامه ریزی در حوزه استغال روستایی دانست و اظهار داشت: بوم گردی و گردشگری نیز تیازمند توسعه و راه اندازی در دماوند است و در این زمینه مورد تاکید می باشد.

وی گفت: مسئله ساخت وسازهای غیر مجاز نیز در دماوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است که راهکارهایی برای جلوگیری از این کار هم در حریم شهر و هم در خود،بافت روستاها ارائه شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه می توانیم  به واسطه این مدیریت در حوزه استفاده درست و صرفه جویی،در اب مصرفی نیز ورود پیدا کنیم گفت:  چرارکه دماوند نیازمند برنامه ریزی ویژه جهت توسعه روستایی است و اب شرب و کشاورزی نیازمند این است که از حالت سنتی خارج شود و به صورت صنعتی و قطره ای در بیاید تا در مصرف اب در حوزه کشاورزی مراقبت لازم را داشته باشیم.

صفری در خصوص خسارات وارده به باغ های دماوند بیان داشت: با توجه به بارش های اخیر هر چند که نزولات آسمانی موجبات خوشحالی را برای همه مردم در پی دارد اما در این بین خساراتی را نیز به باغ ها وارد اورده است چرا که باغ ها با یخ زدگی مواجه شدند و بعد از بارش برف انتظاررنداشتیم و محصولات کشاورزی دچار خسارت جدی شدند و در برخی نقاط تا ۹۰ درصد محصولات را از دست داده ایم.

صفری در پایان گفت: با هماهنگی های انجام شده کارشناس ها در حال برآورد خسارت هستند و برآورد اولیه ما چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت می باشد که درصدی دارای بیمه هستند و درصدی که بیمه نیستند،با همکاری جهاد کشاورزی برای کمک به انها اقدام خواهد شد.

کد خبر 4274776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha