۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۲۳

معاون وزیر علوم:

۲۰۰ خوابگاه تا پایان برنامه ششم به دانشگاه‌ها اضافه می شود

۲۰۰ خوابگاه تا پایان برنامه ششم به دانشگاه‌ها اضافه می شود

گرگان - معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هزار و ۱۵۰ خوابگاه در مجموعه دانشگاه وزارت علوم وجود دارد که بنا داریم تا پایان برنامه ششم ۲۰۰ خوابگاه به این مجموعه اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه فاز اول مجموعه سرپوشیده ورزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به بهانه افتتاح مجموعه ورزشی دانشگاه توفیقی حاصل شد تا در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان حضور یافته و از نزدیک شاهد تلاش‌ها مسئولان در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی باشیم.

صدقی گفت: آن چه برای ما در عرصه دانشجویی مهم بوده خدمات رفاهی و پشتیبانی بهتر برای دانشجویان است.

وی با بیان این که هدف ما این است که دانشجویان زندگی سالم و بدون دغدغه و همراه با نشاط داشته باشند، تصریح کرد: توسعه و ساخت خوابگاه‌های جدید در دستور کار است و بر اساس پیش بینی‌ها در قانون بودجه امسال و برنامه ششم با کمک بخش خصوصی ساخت خوابگاه‌های جدید را شروع کنیم.

صدقی افزود: ارتقای سطح خوابگاه‌ها و تکمیل و تجهیز آن‌ها هم بخش دیگری از برنامه‌های ما است.

وی گفت: هزار و ۱۵۰ خوابگاه در مجموعه دانشگاه وزارت علوم قرار دارد که بنا داریم تا پایان برنامه ششم ۲۰۰ خوابگاه به این مجموعه اضافه شود.

صدقی توضیح داد: ارتقای سطح خوابگاه‌های فرسوده از دو سال پیش شروع شده و مشکلات خوابگاه‌های رتبه پنج را رفع کردیم و ارتقای دانشگاه های رتبه چهار و سه را هم انجام خواهیم داد تا تمام خوابگاه‌های ما به رتبه یک و دو برسند.

وی گفت: در برخی از خوابگاه‌ها دانشجویان با تراکم اسکان داده شده‌اند ولی به تدریج امیدواریم این مشکل حل شود.

تنوع غذایی در رستوران دانشگاه

معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در بخش تغذیه هم تلاش‌های خوبی از لحاظ تنوع بخشی انجام شده و رستوران‌های مکملی به رستوران‌های دولتی کمک می‌کنند تا انتخاب بیشتری برای صرف غذا داشته باشند.

وی بیان کرد: صنعتی کردن آشپزخانه‌های دانشگاه برای بالاتر رفتن کیفیت غذا انجام می‌شود.

در پرداخت وام شهریه مشکل داریم

معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اظهار کرد: پوشش وام در سه سال گذشته خوب بوده و سعی کردیم هیچ درخواست وامی را بدون جواب نگذاریم، اما در پرداخت وام شهریه مشکل داریم.

وی گفت: در سال گذشته ۱۶۶ میلیارد تومان به دانشجویان دکتری و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به دانشجویان ارشد وام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه‌های کشور تلاش داریم هم ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را در مجموعه دانشگاه رواج دهیم تا از فعالیت‌های ورزشی سالم برخوردار شوند.

صدیقی گفت: در حوزه همگانی، افزایش پوشش فضاهای ورزش‌های مد نظر است در حال حاضر سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها دو متر مربع است که ۱.۳ متر مربع آن فضاهای روباز است.

معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با بیان این که استاندارد سرانه در شرایط کشور ما ۲.۵ متر مربع است، گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها بالاتر از سرانه و برخی هم پایین‌تر از سرانه قرار دارند.

صدقی افزود: دانشجویان در خوابگاه‌ها اوقات زیادی صرف می‌کنند بنابراین نیازمند اتاق‌های تندرستی هستند که برنامه ما بر این بوده که هر سال ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی را به اتاق تندرستی مجهز کرده و این مسیر را تا تجهیز همه خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها ادامه دهیم.

وی با بیان این که تاکنون ۱۵ خوابگاه به این اتاق‌ها مجهز شدن، گفت: در کنار این مسائل باید به دانشجویان در خصوص ضعف‌های جسمانی مشورت دهیم بنابراین مراکز مشاوره تندرستی در دانشگاه‌ها راه افتاد، تاکنون در ۵۰ دانشگاه این کار انجام شده و امسال بیشتر از ۸۰  مورد انجام خواهد شد.

صدقی با بیان این که در دو سال آینده همه دانشگاه‌ها به این مراکز مجهز خواهند شد، تصریح کرد: در این مراکز مشکلات جسمی و اسکلتی دانشجویان بررسی می‌شود، این اطلاعات را از سطح کشور جمع آوری می‌کنیم تا آمار کلی از وضعیت جسمی دانشجوها داشته باشیم.

کد خبر 4279262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha