۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد؛

گزارش چالش ها و مزایای «اصلاحات آموزش پزشکی» نهایی می شود

گزارش چالش ها و مزایای «اصلاحات آموزش پزشکی» نهایی می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نهایی شدن گزارش چالش ها و مزایای طرح ریفورم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: ریفورم ۱۳ سال پیش که کار خود را آغاز کرد در آن زمان یک اصلاح محسوب می شد اما اکنون برنامه جاری دانشگاه است.

وی افزود: در برنامه ملی آموزش پزشکی که وزارت بهداشت برای اجرا به دانشکده های پزشکی ارائه داده است همان ریفورم و اصلاحات است که با کمی عقب گرد و توجه به محدودیت های ملی تهیه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: برنامه آموزشی دانشگاه ها باید با توجه به مهارتها، سیستم های درمانی و موضوعات روز آموزشی تغییر و اصلاح شود و برای برنامه ریفورم نیز همین اتفاق می افتد. در واقع بازنگری در امور یک امر غیرقابل بازگشت است.

وی اضافه کرد: برنامه ریفورم پزشکی نیز نیاز به مطالعه و بازنگری مبتنی بر شواهد دارد و گزارش نحوه اجرا، چالش ها و مزایای این طرح به زودی نهایی می شود.

ضیایی درباره لزوم تغییرات در برنامه های آموزش علوم پزشکی گفت: سلامت یک موضوع بین بخشی است و این یک واقعیت است که ما در پزشکی، درمانگر تربیت می کنیم و این دیدگاه باید تغییر کند و بتوانیم آنها را با مقتضیات سلامت، بهداشت و پیشگیری آموزش دهیم.

کد خبر 4289139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha