۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳

منتجب‌نیا در کنگره حزب وحدت و همکاری ملی:

نقش احزاب از سوی دولت کمرنگ شده است

نقش احزاب از سوی دولت کمرنگ شده است

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: نقش احزاب و مقوله تحزب در کشور از سوی دولت و برخی بزرگان کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، صبح روز گذشته (جمعه) در سومین کنگره «حزب وحدت و همکاری ملی» اظهار داشت: احزاب و تشکل‌های قانونی، رمز کنترل و هدایت فعالیت‌های سیاسی هستند و زمینه شادابی و پویایی فضای سیاسی جامعه را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به قانون احزاب گفت: پنج سال است از قانون احزاب می‌گذرد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. دولت و مجلس باید دست به دست هم بدهند و قانون احزاب را نهایی کنند.

منتجب‌نیا اضافه کرد: همه دنیا می‌دانند که توسعه سیاسی، بدون دموکراسی و دموکراسی، بدون تحزب، معنا و مفهوم ندارد. ما نباید در کشورمان با عنوان اصلاحات و به بهانه وحدت اصلاح‌طلبان، احزاب را به حاشیه ببریم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه بار مسئولیت فعالیت‌های سیاسی باید بر دوش احزاب باشد و همه تلاش کنند تا تحزب در کشور جا بیفتد و ریشه بدواند، گفت: همه باید خودشان را موظف بدانند تا فعالیت سیاسی‌شان را در قالب احزاب و به صورت قانونمند اجرا کنند؛ این مسئله‌ای بدیهی در همه جای دنیاست.

وی ادامه داد: معنا ندارد که کسی در هر سطحی که باشد، بخواهد فعالیت سیاسی انجام دهد اما با تحزب مخالفت کند؛ حتی معنا ندارد کسی بخواهد فعالیت سیاسی و تشکیلاتی کند اما خودش در هیچ حزبی حضور نداشته باشد.

منتجب‌نیا اضافه کرد: آنچه در اصلاحات بسیار پُر رنگ مطرح شده و می‌شود، مسئله تحزب، دموکراسی و توسعه سیاسی است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: باید تحزب در کشور پا بگیرد، اینکه تحزب در کشور ضعیف شده و نقش احزاب کمرنگ شده، هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه برخی بزرگان است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان، اتحاد و همدلی داشته باشند و منافع ملی را در نظر بگیرند، می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

منتجب‌نیا اظهار داشت: مردم از اصلاح‌طلبان توقع دارند که دولت بتواند به بخش قابل توجهی از شعارهای انتخاباتی خود جامعه‌ عمل بپوشاند؛ بنابراین با توجه به حمایت‌های لازم این جریان فکری ریشه‌دار از روحانی، این توقع ایجاد می‌شود که رئیس‌جمهور و دولتش بدون اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند در پی سهم‌خواهی باشند، خودش این جریان را به عنوان جریانی انکارناپذیر قبول کند و مورد توجه قرار دهد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: معتقدم هم اصلاح‌طلبان و هم آرمان‌های اصلاح‌طلبی باید مورد توجه بیش از قبل قرار بگیرند و همانطور که بارها گفته‌ام، مردم نه به شخص بلکه به اندیشه، شعار و برنامه رأی می‌دهند.

کد خبر 4294472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha