۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲

بارش باران تالاب شیرین‌سو را احیا کرد

بارش باران تالاب شیرین‌سو را احیا کرد

همدان - تالاب شیرین‌سو استان همدان در پی بارش‌های اردیبهشت ماه سال جاری احیا شده و زیبایی‌های خود را به رخ گردشگران می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تالاب شیرین سو در کنار شهر شیرین سو و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان کبودرآهنگ و ۹۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده که دسترسی به آن از طریق راه آسفالته کبودرآهنگ به شیرین سو- قیدار میسر است.

وسعت محدوده تالاب شیرین سو در حدود ۳۰۰ هکتار و وسعت دریاچه آن ۴۳ هکتار است و رودخانه اصلی آن که از کوه آق داغ سرچشمه می گیرد به صورت فصلی است و به دشت کبودرآهنگ تخلیه می شود.

این تالاب همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنار آبزی است که می توان به گونه های پرستوی دریایی نوک کلفت، تنجه، لک لک سفید، اردک سرسبز، آنقوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستو دریایی، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستودریایی نوک‌کاکایی، فلامینگو، کاکایی نقره ای، دم جنبانک ابلق اشاره کرد.

این روزها تالاب شیرین‌سو استان همدان در پی بارش‌های اردیبهشت ماه سال جاری احیا شده و زیبایی‌ها خود را به رخ گردشگران می‌کشد.

کد خبر 4295404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha