۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰

بررسی مسایل حج ۹۷ در نشست مسئولان بعثه و سازمان حج

بررسی مسایل حج ۹۷ در نشست مسئولان بعثه و سازمان حج

شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تشکیل و مسایل و برنامه های حج ۹۷ در حوزه های مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی در این نشست از همه مسئولان حوزه حج و زیارت خواست درفرصت باقیمانده تا اعزام کاروان ها به عربستان منسجم و یکپارچه برای برگزاری حجی آرام و مطلوب بیشتر تلاش کنند.

درادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز و تعداد هتل هایی که درسیستم مسار حج ۹۷ ثبت شده اند، گزارش داد و نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات اینترنت درهتل ها درحج گذشته ، باید راهکار مناسب برای رفع مشکلات وچگونگی بهره برداری زائران و نیز برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی زائران با بستگان شان در فرصت باقیمانده کارشناسی و تصمیم گیری شود.

وی این اقدام را درانتقال فضای حج به داخل کشور و آگاهی خانواده ها از وضعیت حجاج موثر دانست و درعین حال افزود: تسهیلاتی که برای رفاه زائران فراهم می شود نباید آنها را از مسایل معنوی و استفاده از فرصت حضور درمسجدالنبی و مسجدالحرام ودیگر اماکن متبرکه در سرزمین وحی دورسازد.

نحوه ادغام برخی از واحدها و پرهیز از موازی کاری در واحدهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و بررسی امکان کاهش نیرو و استفاده از افراد توانمند در اعزام ها از دیگر محورهای مورد بحث در نشست امروز بود.

کد خبر 4308480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha