۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳

اجازه نامه قرائت ۶ نفر در پایان یازدهمین دوره تخصصی اقراء

اجازه نامه قرائت ۶ نفر در پایان یازدهمین دوره تخصصی اقراء

در یازدهمین دوره تخصصی اقراء آقایان: محمدحسین محمدزاده، دکتر قاسم رضیعی، محمدرضا پورزرگری، دکتر نصرت‌الله عارف‌حسینی، مرتضی توکلی و حسین مناحی‌زاده موفق به کسب اجازه‌نامه قرائت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره تخصصی اقراء شامگاه شنبه ۹ تیرماه به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش، دوره‌های تخصصی اقراء که به همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، به ایستگاه یازدهم رسید.

در یازدهمین دوره تخصصی اقراء آقایان: محمدحسین محمدزاده، دکتر قاسم رضیعی، محمدرضا پورزرگری، دکتر نصرت‌الله عارف‌حسینی، مرتضی توکلی و حسین مناحی‌زاده پس از قرائت یک دوره کامل قرآن به روایت حفص از عاصم نزد شیخ محمدفهمی عصفور از کشور مصر، موفق به کسب اجازه‌نامه قرائت شدند.

این مراسم که به إشهار شهرت دارد در مؤسسه احسن‌الحدیث و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی عادلی قاری بین المللی کشورمان آغاز شد و پس از آن، شیخ عصفور طی سخنان کوتاهی به اهمیت بحث اقراء و ضرورت توسعه و ترویج این سنّت برجسته در جهان اسلام اشاره کرد.

در ادامه مراسم هریک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های مبارکه کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و آیات ۱ تا ۶ سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه نامه قرائت شدند، همچنین در این مراسم قاری نوجوان آقای محمدرضا حاتمی و گروه هم خوانی و مدیحه سرایی شمس الضحی به احرای برنامه پرداختند.

اجرای دعای ختم قرآن کریم توسط استاد محسن موسوی بلده پایان بخش این مراسم بود.

دریافت اجازه‌نامه، بدین معنا است که قاری؛ قرائت قابل قبول و متقنی را ارائه کرده است و می تواند قرآن را بر دیگر علاقه‌مندان عرضه کند.

کد خبر 4335127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha