۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۸:۴۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سرانه تخت‌ بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۴ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است

سرانه تخت‌ بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۴ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است

کرمانشاه_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سرانه تخت بیمارستانی استان 1.4 تخت به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.

دکتر بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تخت های فعال استان در بخش دانشگاهی حدود ۲ هزار و ۳۴۰ تخت و غیردانشگاهی بیش از ۶۰۰ تخت است که در مجموع آمار آنها به ۳ هزار تخت فعال می رسد.


وی افزود: سرانه تخت در کرمانشاه به نسبت جمعیت ۱.۴ است که برای مراکز استان در سال ۱۴۰۴ باید ۱.۵ به ازای هر یک هزار نفر و برای شهرستان ها یک به ازای هر یک‌هزار نفر باشد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه نسبت تخت به جمعیت در ایران ۱.۷ و سرانه تخت‌های ما از متوسط کشوری پایین تر است گفت: بر همین مبنا می کوشیم تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۵ هزار تخت بیمارستانی داشته باشیم.


وی درباره پروژه های در دست اقدام افزود: علاوه بر پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در ضلع جنوبی شهر در جاده کمربندی که پس از افتتاح ظرفیت تختها را افزایش خواهد داد، یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی مربوط به بیماران سرطانی نیز تا آخر سال افتتاح می شود و سبب افزایش آمار موجود خواهد شد.


دکتر روشنی با بیان اینکه در شهرستان ها نیز تا حدودی شاهد افزایش تخت ها هستیم افزود: افزایش ۵۰ تخت سوختگی در بیمارستان سوختگی که در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد نیز به ظرفیت تختهای استان می افزاید همچنین در بخش خصوصی چند مجوز برای ساخت بیمارستان و کلینیک صادر کردیم که هنوز شروع به کار نکرده اند.

کد خبر 4343598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha