۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی:

۶۰ درصد از پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شوند

۶۰ درصد از پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شوند

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: ۶۰ درصد از پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی اردکانی امروز پنج شنبه در نشست خبری هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از سال ۹۲ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۸ دفتر در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد سهم استان تهران ۶۷ دفتر و سهم استان کرمانشاه ۹ دفتر است.

وی خاطر نشان کرد: از ۴۰ میلیون ابلاغیه در سال ۹۶ حدود ۲۵ میلیون به صورت الکترونیکی انجام شده که این کار در سرعت و کاهش هزینه ها بسیار تاثیر داشته است و همچنین ابلاغ ها به صورت واقعی صورت گرفته است.

دشتی اردکانی ادامه داد: برای هر ۷۰۰ خدمات انجام شده در استان یک دفتر تاسیس می شود که در تاسیس دفاتر همخوانی هزینه ها لحاظ می شود.

وی از گسترش دفاتر در سال ۹۷ خبر داد و افزود: در صدد هستیم که طبق یک برنامه منسجم تا پایان امسال تعداد دفاتر سراسر کشور را به ۱۰۰۰ دفتر ارتقاء دهیم و در استان کرمانشاه نیز این تعداد را به ۱۵ دفتر برسانیم.

دشتی‌اردکانی با اشاره به اینکه این دفاتر با حفظ کرامت انسانی و کاهش هزینه رفت و آمد برای ارباب رجوع انجام خدمت می کنند، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نوع خدمات در این دفاتر صورت می گیرد و هزینه های پرداختی هم در سایت عدل و هم در دفاتر نصب شده و دفاتر بدون یک ریال اضافی همان مقا۵دیر را دریافت می کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هر ایرانی می تواند در سامانه ثنا ثبت نام کند و تا کنون ۵ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که می توانند بدون هیچ مراجعه ای به مراجع قضایی از روند پرونده خود باخبر شوند.

وی با اعلام اینکه ۶۰ درصد از پرونده ها به صورت الکترونیکی ابلاغ می شوند، گفت: در حال حاضر فقط در بحث پرونده های کیفری از طریق دفاتر الکترونیک هیچ نوع خدماتی ارائه نمی شود که در صدد هستیم تا پایان سال ۹۷ این حوزه را نیز مجهز به این خدمات کنیم.

کد خبر 4344821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha