۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸

شهردار مرند خبر داد:

اجرای طرح نوار زرد موزاییکی مخصوص کم بینایان در شهر مرند

اجرای طرح نوار زرد موزاییکی مخصوص کم بینایان در شهر مرند

مرند - شهردار مرند گفت: برای سهولت تردد شهروندان کم بینا و نابینا، در تمامی سنگفرش های اجرا شده در سطح شهر مرند، با رعایت اصول استاندارد از نوار زرد موزاییکی استفاده شده است.

حسین کاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بهزیستی، با تشریح اقدامات عمرانی صورت گرفته در ماه های اخیر اظهار داشت: در ماه های اخیر به دلیل هزینه های هنگفت گذشته در حوزه عمران  در حال گذار و در مرحله تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی های شهرداری و تکمیل پروژه های نیمه تمام بودیم که خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیریت شهری، شهرداری موفق به تکمیل و راه اندازی ترمینال شمالی، تکمیل احداث بنای سردرب بسیار زیبا و در خورشأن باغ رضوان، شروع ادامه تعریض ورودی مرند-  جلفا، سنگفرش معابر سطح شهر، شروع فعالیت تالار شهر،   آسفالت اساسی بلوار معلم و لکه گیری آسفالت محلات با سه اکیپ همزمان شدیم.

شهردار مرند با اشاره به خدمات ارائه شده به شهروندان نابینا گفت: وظیفه مدیریت شهری به ویژه در حوزه عمرانی، سیاست گذاری در این بخش با در نظر گرفتن شرایط این شهروندان است و مناسب سازی فضای شهری به فراخور حال این شهروندان، شاخصی مناسب برای ارزیابی پویایی شهر و مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای سهولت تردد شهروندان کم بینا و نابینا، در تمامی سنگفرش های اجرا شده در سطح شهر، با رعایت اصول استاندارد و ایجاد نوار زرد موزاییکی مخصوص کم بینایان استفاده شده است.

کاوه تاکید کرد: بررسی آمارها نشانگر این است که رشد سنی جمعیت در ساله ای آینده با جمعیتی قابل توجه از سالمندان روبرو خواهد شد براین اساس باید بستر و زیرساخت مناسب در شهر برای پذیرش این موضوع فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مناسب سازی فضای شهری در ماه های  اخیر اقداماتی صورت گرفته است که باید با بررسی های کارشناسی و حمایت همه نهادهای متولی با ضرب آهنگی منظم و سرعتی قابل قبول به این روند تسریع بخشید.

شهردار مرند با اشاره به اینکه پارکها، معابر عمومی، ساختمان های اداری و مسکونی و حمل و نقل عمومی نقاط هدف در طرح مناسب سازی فضای شهری محسوب می شود، خواستار توجه ویژه معاونت های فنی عمرانی و شهرسازی به مؤلفه های مناسب سازی به عنوان قوانین اجتناب ناپذیر شد.

کد خبر 4347479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha