۷ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۷

«اصغر شیر» منتشر شد

«اصغر شیر» منتشر شد

سمنان - کتاب «اصغر شیر»، مجموعه خاطرات شهید سید علی‌اصغر جوادی آملی معروف به اصغر شیر به قلم فرزند آن شهید والامقام و به همت نشر ندای الهی قم منتشر شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کتاب «اصغر شیر» مجموعه خاطرات و روایات مرتبط با زندگی شهید والامقام، سید علی‌اصغر جوادی آملی به اهتمام فرزند ایشان، سید محمدجوادی آملی توسط انتشارات ندای الهی قم مشتمل بر ۴۸ صفحه، رقعی شامل زندگی‌نامه و چند خاطره از شهید آملی و عملیات مختلفی از دفاع مقدس که وی در آن‌ها حضورداشته، منتشرشده است.

این اثر باوجود تعداد صفحات اندک، بیش از ۴۰ بخش کوتاه دارد و نگارنده سعی کرده در هر بخش زاویه‌ای از زندگی شهید آملی را بررسی کند. این اثر با مقدمه‌ای درباره شهید آغاز و سپس با زندگی نامه او ادامه می‌یابد و در آن کلامی از خویشان شهید و هم‌رزمانش هم گردآوری‌ شده است.

اثر، نگاهی اجمالی به زندگی شهید و به‌نوعی ادای دین فرزند بزرگوارش است، هرچند ازلحاظ صفحه‌آرایی و انتخاب مضامین دقیق عمل کرده اما در نگارش نتوانسته به‌خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند هرچند اجمالی بودن و اختصار این کتاب نیز در آن بی‌تأثیر نبوده است اما به‌هرحال آن را می‌توان کتابی با نثر ساده، روان و درعین‌حال بی‌آلایش دانست.

عبادتی قبل از نماز شب، شب عملیات، نافله شب، خداحافظی، مکان دفن، نماز جمعه، گشت امربه‌معروف و ... در زمره بخش‌های این کتاب هستند که به همت محمد آملی گردآوری‌شده است.

در پایان این کتاب نیز سعی شده تصاویر مرتبط با شهید گران‌قدر به کتاب شکلی بصری بدهد.

در بخشی از این کتاب که برای پشت جلد نیز انتخاب‌شده می‌خوانیم: با دلی پرشور از محبت محمد(ص) به رزم مشغول و امید زیارت کربلای حسینی و قدس عزیز را دارم. هر لحظه منتظر ظهور حضرت بقیه الله الاعظم بوده ام و از برادران عزیزم می خواهم که در این راه الهی ثابت قدم بوده و به وعده های الهی در قرآن شدیداً پایبند باشید و عقیده راسخ داشته باشید و روح الله را یاری کنید و نگذارید در هیچ کار تنها باشد، امیدوارم وصیت مرا عمل کنید.

کد خبر 4351656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha